سرانه آموزشی هر دانش آموز زنجانی ۶.۲ درصد است

به گفته اسلامی، ۱۸ پروژه نوسازی، تجهیز و مرمت فضاهای آموزشی بالغ بر ۹۷ کلاس درس و ۱۱ هزار و ۷۱۹ متر مربع فضای آموزشی تا ابتدای مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش استان زنجان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ز نجان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن ارائه گزارش عملکرد از اقدامات سالجاری، اظهار داشت: این مجموعه 18پروژه شامل 97 کلاس درسی و ۱۱ هزار  و ۷۱۹ مترمربع فضای آموزشی را تحویل آموزش و پرورش استان خواهد داد.

 


رضا اسلامی، احداث و مقاوم سازی  مدارس را از الویت های نوسازی مدارس  عنوان کرد و گفت: ساخت استخر دانش آموزی پیش از این مورد توجه نبود ولی این موضوع امروز مورد توجه است.
 


اسلامی ادامه داد: در حال حاضر هیچ کدام از مدارس استان بخاری نفتی و گازی ندارد و اجرای اولین مدرسه سبز کشور در استان زنجان به صورت پایلوت در شهرک نیک سازان زنجان  راه اندازی می شود.

 


مدیرکل نوسازی مدارس استان زنجان خاطرنشان کرد: استفاده از پنل های خورشیدی و اب خاکستری و تفیک زباله را از جمله اقدامات اساسی دراین مدارس خواهد بود.

 


وی سرانه آموزشی استان زنجان را 6.2 مترمربع خواند و گفت: سرانه مطلوب کشور 8 مترمربع می باشد و تلاش می کنیم با ساخت مدرسه با همکاری خیرین سرانه آموزشی در استان را به این رقم برسانیم.

 

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ز نجان با اشاره به 120 پروژه آموزشی در استان گفت: از این تعداد پروژه، 20 پروژه در سال جاری به آموزش و پروش استان تحویل داده می شود.

 


وی با بیان اینکه 18درصد منابع جذب شده در استان منابع مالی خیر ساز بوده است، افزود: 18درصد این منابع به مدارس استثنایی اختصاص یافته است.

 


مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به اینکه یک ساختمان شش کلاسه در شهرآرا و یک مدرسه ۱۲ کلاسه در مهرآرا احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: در کوی ثمین امکان احداث مدرسه وجود ندارد و در نزدیک‌ترین محل که کوی فرهنگ است، یک مدرسه احداث خواهد شد.

کد خبر 1210231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha