هزینه‌کرد ۲۴۰ میلیارد در حوزه برق خراسان جنوبی

دادگر گف: در یک سال گذشته احداث ۱۵۵ دستگاه پست برق، نوسازی و اجرای ۲۶۵ کیلومتر شبکه برق در خراسان جنوبی با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی دادگر»، امروز (6 شهریور) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان بیرجند اظهار کرد: در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی قابل حمل به خانوارهای عشایری تحویل شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۱۵۵ دستگاه پست برق، نوسازی و اجرای ۲۶۵ کیلومتر شبکه برق در استان احداث شده است، افزود: این اقدامات با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته انجام شد.

 

دادگر در ادامه از انجام 1۳۵ نیروگاه خورشیدی به ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلووات از نیروگاه‌های انشعاب مشترکان با سرمایه ۳۶ میلیارد تومان خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ برخورداری مشترکان برق روستایی در این استان ۹۹.۹ درصد است.

 

وی با بیان اینکه اگر روستایی برق رسانی نشده از آبادی‌های زیر پنج خانوار هستند، گفت: در این مدت به هفت روستا برق‌رسانی و برق ۱۲ هزار مشترک جدید در استان تامین شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی پروژه فاز یک برق سایت صنوف آلاینده بیرجند از سال‌ های قبل مطرح بوده و تاکنون کل شبکه فشار متوسط و ۷۰۰ متر شبکه فشار ضعیف اجرا و ۱۷ دستگاه پست نصب شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین برای پروژه فاز دوم سایت صنوف آلاینده شبکه فشار ضعیف و روشنایی معابر سایت به ‌زودی انجام می‌شود.

 

همزمان با هفته دولت امسال ۱۲۷ پروژه در حوزه برق با اعتبار بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

کد خبر 1210246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha