ضرورت تربیت نسل دارای هویت ملی و اسلامی- ایرانی

فرخنده بر ضرورت تربیت نسل دارای هویت ملی و اسلامی- ایرانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب تأکید کرد و گفت: نمایشگاه تخصصی نوشت افزار اسلامی- ایرانی اولین برنامه عملیاتی نخستین شورای فرهنگ عمومی استان در دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» عصر امروز(۶ شهریور) در آیین افتتاح نمایشگاه نوشت افزار اسلامی ایرانی در حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: در نقشه مهندسی فرهنگی کشور که سال ۹۲ ابلاغ شده است ۱۰ اولویت فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است که توجه به هویت اسلامی ایرانی و دینی یکی از این اولویت ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به هشداری جدی رهبر معظم انقلاب به جامعه تعلیم و تربیت کشور و تمام فعالان فرهنگی نسبت به پرورش هویت ایرانی و اسلامی نسل جوان، توضیح داد: معظم له امسال در دیدار با فرهنگیان فرمودند: «در مدارس نظرخواهی کنید چند درصد کاظمی آشتیانی را می‌شناسند چند درصد رونالدو را... کشور از لحاظ قانون، سند و تصمیمات خوب، هیچ چیز کم ندارد، مهم این است که این تصمیمات و قوانین با کار جدی و مجاهدانه پیگیری و اجرا شوند.».

 

وی بر ضرورت تربیت نسل دارای هویت ملی و اسلامی- ایرانی مورد تأکید مقام معظظم رهبری تأکید کرد و افزود: در  اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی که نقشه مهندسی فرهنگی استان در آن مصوب شد یک  قاعده ای  طرح کردیم تحت عنوان نفی جلسه برای جلسه چرا که ما در گام دوم انقلاب فرصت برگزاری جلسات متنوع را نداریم.

 

فرخنده شورای فرهنگ عمومی استان به سمت عملیاتی شدن مصوبات حرکت خواهد کرد، ادامه داد: نمایشگاه تخصصی نوشت افزار و لوازم التحریر اسلامی- ایرانی اولین برنامه عملیاتی نخستین شورای فرهنگ عمومی استان در دولت سیزدهم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، گفت: سطح نمایشگاه امسال در همین حد و حدود است اما ایده ما فراتر از این بود و  ما در استان چهره های ایثار و شهادت زیادی داریم که می توانیم به مردم معرفی کنیم و وقتی زیر ساخت ها در استان وجود دارد چرا تولیدات داخل استان نداشته باشیم.

 

وی بیان کرد: تمام غرفه های نمایشگاه به صورت رایگان در اختیار فروشندگان قرار گرفته است تا مردم بتوانند با قیمت مناسب تری لوازم التحریر را تهیه کنند.

 

فرخنده در پایان ضمن قدردانی از  موسسه و تعاونی فعال(بنیاد توسعه کارآفرینی و توسعه خراسان جنوبی) که در عرصه برگزاری نمایشگاه های تخصصی ورود پیدا کرده است، اظهار کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی زیادی در نشست های هم اندیشی برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته اند.

 

 

کد خبر 1210267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha