مدیری که با رسانه بیگانه باشد، در دولت جایگاهی ندارد

فاضلی فرد با بیان اینکه درب اتاق کار مدیر نباید بر روی جوانان و رسانه ها بسته باشد، گفت: مدیری که با رسانه بیگانه باشد نمی پسندیم و جایگاهی در این دولت ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فاضلی فرد» شامگاه (۶ شهریور) در جلسه کرسی آزاد اندیشی که به همت مجمع مطالبه گران استان با حضور فرماندار و معاونان فرماندار، برگزار شد، اظهار داشت: درب اتاق کار مدیر نباید بر روی جوانان و رسانه ها بسته باشد چرا که مدیری که با رسانه بیگانه باشد نمی پسندیم و جایگاهی در این دولت ندارد.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه مسئولان خادم مردم و جوانان هستند، از ارائه مشکلات و مطالبه گری جوانان تشکر کرد و افزود: ما هم به نوعی مطالبه گر و با شما هم سو، هم صدا هستیم، خرسندیم که جوانان در قالب مطالبه گری نواقص و کوتاهی هایی که از دید ما در جامعه پنهان شده است را برای بررسی و رفع یادآوری می کنند.

 

وی از خصوصیات دولت انقلابی سیزدهم به مردمی بودن، پاسخگو بودن و صادق الوعده بودن اشاره کرد و گفت: مسئولان دولت مردمی وعده ای که عملیاتی نشود نمی دهند و با وجود شرایط سخت دولت در یک ساله گذشته (بدهی دولت گذشته و...) در معادلات دنیا نقش ایران اجتناب ناپذیر است.

 

به گفته وی باید موضوعات پیگیری شده و فقط به صرف انعکاس نباشد و چنانچه قولی داده می شود برای به سرانجام رسیدن آن باید پیگیری شود.

 

دبیر مجمع مطالبه گران خراسان جنوبی هم با اشاره به تشکیل مجمع مطالبه گران استان از 8 ماه گذشته گفت: این مجمع در قالب کارگروههای تخصصی برای حل مشکل مردم ورود کرده و به شهروندان خدمت می کند.

 

حجت الاسلام «سید ابوالقاسم حسینی» یکی از اهداف مهم مجمع مطالبه گران را کاهش فاصله بین مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: در دولت مردمی و انقلابی 13 فاصله بین مردم و مسئولان کاهش یافته است و برای انتقال نقطه نظرات به مسئولان رویکرد مجمع مطالبه گران برنامه کرسی های آزاد اندیشی است.

 

وی با بیان اینکه با توجه به این مهم، در مجمع کارگروه ویژه کرسی های آزاد اندیشی با هدف برگزاری برنامه کرسی های آزاد اندیشی تشکیل شده است، یادآور شد: هدف اصلی مجمع یکپارچه کردن مطالبه گران و ساماندهی آن ها در قالب کارگروههای تخصصی است.

 

وی تأکید کرد: مجمع مطالبه گران به هیچ نهادی وابسته نبوده و زیر نظر هیچ ارگانی فعالیت ندارد اما از جانب قرارگاه قرب، دادستانی کشور و دادستان استان حمایت می شود.

 

در ادامه یکی از ورزشکاران ورزش زورخانه ای پس از قرائت چند بیت در وصف امیرالمؤمنان(ع) با بیان اینکه امروزه به ورزشکاران بها داده نمی شود، گفت: با وجود اینکه ورزش زورخانه ای یکی از ورزش‌های اصیل کشور است، متأسفانه مظلوم واقع شده است.

 

«مرتضی حاجی آبادی» نبود پشتوانه مادی و معنوی را از مشکلات ورزشکاران اعلام کرده و گفت: حمایت مالی از مربی، ورزشکار، سرپرست و... زمینه ساز موفقیت ورزشکار خواهد بود و با توجه به محرومیت استان اگر بخواهیم در بین استان‌ها تقسیمات را در نظر بگیریم، از لحاظ ورزشی بسیار ضعیف هستیم.

 

به گفته وی، زمانی ورزشکار زده می شود که روحیات خود را از دست داده است و پشتوانه ای ندارد. ورزشکار برای تمرین، اعزام مسابقات کشوری و... نیاز به پشتوانه دارد این در حالی است که چندی پیش یکی از ورزشکاران زورخانه های پس از برگشت، مسئولان حتی به استقبال آنها نرفتند.

 

معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند هم از تحقق آرزوی دیرینه استان مبنی بر احداث زورخانه بین المللی خبر داد و با بیان اینکه این پروژه از پیشرفت 30 تا 40 درصدی برخوردار است، گفت: برای این پروژه تاکنون 6 میلیارد تومان هزینه شده و اتمام پروژه نیاز به 10 میلیارد تومان اعتباردیگر دارد که در پروژه های اعلامی سفر دوم رئیس جمهور و اعتبارات استانی برای تخصیص اعتبار گنجانده شده است.

 

«هومر شکری» درخصوص عدم حضور مسئولان در استقبال ورزشکار برگزیده در مسابقات گفت: ورزشکار مدنظر زمان برگشت به استان به همراه اعضای تیم نبوده و به صورت جداگانه برگشته است و به همین علت مسئولان از زمان ورود وی بی اطلاع بودند.

 

در ادامه یکی از شرکت کنندگان با بیان اینکه فرهنگ نقد پذیری در بین مسئولان بسیار پایین است، ابراز امیدواری کرد: ساز و کاری در این زمینه فراهم شود که جوانان راحت‌تر مشکلات و نقدها را مطرح کنند.

 

«مساح» بر شفافیت اقدامات تأکید کرد و خواستار مرزبندی موارد و مشخص بودن میزان مطالبات شد و گریزی به جلسات شورای شهر زد و افزود: بارها از مسئولان مربوطه حضور در جلسات مطالبه شده است که متأسفانه عملی نشد در حالی که در برخی مناطق کشور شاهد برگزاری جلسات شورای شهر به صورت زنده از رسانه هستیم.

 

وی گریزی به وقفیات بزرگ در خیابان معلم زد و با بیان اینکه آیا نیت واقف اجرا می شود، خواستار خرد کردن املاک تجاری شد و گفت: با خرد شدن املاک تجاری تعداد افراد بیشتری از مزایای این املاک در بحث ایجاد اشتغال بهره مند می شوند.

 

وی گریزی به اراضی پادگان زد و افزود: موارد متعدد در این زمینه شنیده می شود که باید مورد تأیید و تکذیب توسط مسئولان قرار گیرد.

 

فرماندار بیرجند هم در جمع بندی این مباحث، با بیان اینکه نقد باید سازنده باشد، از جوانان خواست ضمن ایده پردازی و نقد منصفانه، راهکار و پیشنهادات خود را نیز ارائه دهند و خطاب به جوانان گفت: چنانچه دستگاه اجرایی همکاری نکنند ما در کنار شما هستیم.

 

فاضلی فرد با بیان اینکه تعهد و تخصص لازم و ملزم یکدیگر است، در خصوص جلسات شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با آرای مردم انتخاب شده اند و باید به نیاز و مطالبه شما پاسخ دهند.

 

وی درخصوص اراضی پادگان گفت: در قدم اول خیابان شهید صیاد شیرازی بازگشایی شد و با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تخلیه پادگان ها از سطح شهرها، پادگان خارج شد و اراضی در قبال 100 میلیارد تومان از ارتش خریداری شد که 75 میلیارد تومان آن پرداخت و به ازای 25 میلیارد تومان مابقی، اراضی در اختیار ارتش قرار گرفت.

 

فرماندار بیرجند به پیگیری های فراوان در این زمینه اشاره کرد و افزود: با پیگیری های انجام شده پادگان متقاعد شده در بارگذاری ها، سرانه عمومی و نیاز شهر لحاظ شود.

 

وی در خصوص موقوفات و املاک تجاری در اختیار اوقاف، گفت: واگذاری اراضی و املاک پس از اتمام قرارداد از طریق مزایده انجام می شود و مدیران اوقاف درآن دخل و تصرفی ندارند.

 

در ادامه یک فعال فرهنگی و اجتماعی و سرپرست خیریه با بیان اینکه 100 خانوار تحت پوشش دارند، گفت: تاکنون هیچ حمایت مادی از سوی مسئولان انجام نشده است.

 

«رسول برات زاده» با اشاره به اینکه که به همراه 40 نفر تیم خود در اردوهای جهادی شرکت می کند، گفت: متأسفانه در اردوهای جهادی موازی کاری زیادی انجام می شود و اکثر اردوهای جهادی به روستای لانو، درح می روند در حالی که روستاهای محروم زیادی در استان وجود دارد.

 

وی خواستار راه اندازی اتاق فکر برای جلوگیری موازی کاری شد.

 

مسئول هیأت امنای مسجد ابوالفضل(ع) مهر شهر با اشاره به محرومیت این منطقه گفت: با توجه به نبود نگاه رئوف مسئولان، مهرشهر از نظر اماکن فرهنگی بسیار ضعیف است.

 

«قدیمی» نبود اماکن ورزشی مناسب، فضای سبز، مرکز درمانی، کمبود اتوبوس همگانی شهرداری و... را از دیگر مشکلات مهر شهر عنوان کرده و گفت: مسجد ابوالفضل(ع) مهرشهر با وجود هفت سال از شروع ساخت، هنوز تکمیل نشده است.

 

مسئول کارگروه ورزشی مجمع مطالبه گران استان هم در این جلسه از مشکلات پیش رو به مزایده گذاشتن سالن های ورزشی، کم کاری متولیان ورزش، عدم رصد عملکرد ورزش و جوانان و... اشاره کرد و گفت: وضعیت ورزش جوانان خوب نیست.

 

«حسین کاوه» خواستار استفاده از اراضی بنیاد مستضعفان در اقصی نقاط شهر (فلکه سوم مدرس) به صورت مقطعی به عنوان زمین بازی شد.

 

«نوری مقدم» یکی دیگر از شرکت کنندگان هم از مشکلات پیش رو به وجود آسیب های اجتماعی در برخی مناطق مانند پارک ها، افزایش اجاره بها و قراردادهای سفید امضای مجتمع میرداماد، عدم رسیدگی مسئولان، فرار سرمایه گذار و... اشاره کرد و خواستار رسیدگی و پیگیری این مشکلات شد.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه نباید از مطالبه گری خسته شوید، خواستار برگزاری اینگونه جلسات به صورت ماهانه، مشخص شدن موضوعات وموضوع بندی مسایل و مشکلات برای داشتن خروجی بهتر شد و گفت: با موضوعی شدن جلسات، می توان مدیر مربوطه را هم برای حل مشکلات به جلسه دعوت کرد.

 

«علی فاضلی فرد» در خصوص موازی کاری اردوهای جهادی گفت: با هماهنگی با بسیج سازندگی می توان از موازی کاری جلوگیری کرد.

 

وی در خصوص عدم رسیدگی به مهرشهر افزود: در دولت مردمی 13 به زیرساخت و مبلمان شهری مهر شهر توجه ویژه ای شده است و احداث زورخانه بین المللی، احداث خانه کشتی، پارک بانوان و.... مصداق این مهم است.

 

وی پیگیری برای راه اندازی مرکز بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی، دسترسی دوم مهرشهر را از اقدامات بر شمرد و در خصوص کمبود وسایل نقلیه عمومی(اتوبوس) در این منطقه هم قول پیگیری و انعکاس مشکل به شهرداری را داد.

 

وی درخصوص تبدیل موقت اراضی بنیاد مستضعفان به زمین بازی قول پیگیری داد و در خصوص آسیب های اجتماعی در پارک‌ها از شروع کار میدانی از هفته گذشته با دیگر دستگاه‌های اجرایی مرتبط خبر داد و ابرازامیدواری کرد: با ایمن شدن پارک‌ها خانواده ها راحت از اماکن عمومی بهره مند شوند.

 

معاونت سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر ثمن ها، تشکل ها غیر دولتی و.. بدون مکان هستند، گفت:در سال های گذشته زمینی به ارزش 126 میلیون تومان برای این مهم(خانه جوان) خریداری شد که متأسفانه در دولت گذشته به علت بی مدیریتی مدیران وقت با رقم 4 میلیارد تومان به فروش رسید.

 

«محمدرضا بیجاری» به مردمی بودن دولت اشاره کرد و افزود: در دولت انقلابی رعایت عدالت در همه سطوح و نیاز ها دیده می شود.

 

وی از تشکیل تیم میدانی در بحث کاهش و شناخت آسیب های اجتماعی خبر داد و از ورزش، اردوهای جهادی و... به عنوان راهکاری برای کاهش آسیب اجتماعی نام برد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری بیرجند هم بر راه اندازی اتاق فکر، دسته بندی موضوعات برای حلاجی بهتر مشکلات تأکید کرد و گفت: می توان از ظرفیت بسیج هم برای اتاق فکر بهره برد.

 

«حسینعلی بخشی» در خصوص اردوهای جهادی افزود: باید برای جلوگیری از نیمه کاره رها شدن ساخت و سازها و... در اردوهای جهادی، با برنامه زمان‌بندی مناسب کارها انجام شود.

 

معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری بیرجند هم به اعتبارات وام تبصره 18 تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و گفت: کمتر از یک ماه از وام میلیاردی مانده که به دستور وزیر اقتصاد و دارایی این اعتبارات بین طرح ها و استان ها شناور شده که عدم جذب آن باعث می شود دیگر استان‌ها نسبت به جذب آن اقدام کنند.

 

«هومر شکری» گریزی به وام های مشاغل خانگی از 50 میلیون تومان به بالا زد و خطاب به جوانان با بیان اینکه دنبال شغل دولتی و پشت میز نباشید، گفت: در صورت داشتن طرح، برای دریافت تسهیلات اقدام کنید.

 

وی در خصوص افزایش اجاره بها و قراردادهای سفید امضای مجتمع میرداماد گفت: بر اساس مصوبه وزارت اقتصاد افزایش اجاره بها برای تهران تا 25 درصد، کلان شهرها بین 15 تا 20 و برای شهرهایی مانند بیرجند 10 تا 15 درصد است و دریافت رقمی بالاتر از این، تخلف بوده و قابل پیگیری می باشد.

 

وی درخصوص عدم برخورداری مهرشهر، به احداث زورخانه بین المللی در این منطقه، تخصیص اعتبارات جنوب شهر به شمال شهر برای کارهای اجرایی و... اشاره کرد و از اقدامات صورت گرفته برای ایجاد عدالت این دو منطقه نام برد.

 

 

کد خبر 1210304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha