اختصاص اعتبار ویژه  برای ساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

حجت الاسلام عزیزی گفت: در دولت سیزدهم برای ساماندهی گلزار شهدای خراسان جنوبی اعتبارات ویژه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمدتقی عزیزی» صبح امروز(۷ شهریور) در نشست خبری با گرامیداشت هفته دولت و یاد و‌ خاطره شهیدان اظهار کرد: رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و‌ شهادت است و همه ما عزت، امنیت و‌ پیشرفت فرهنگی ما مدیون شهدا و ایثارگران هستیم.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه کسانی که ظرفیت ایمانی خود را نشان دهند به سمت نور هدایت می شوند و‌ شهدا و‌ مجاهدان راه خدا بیشترین ظرفیت این هدایت را داشتند، افزود: شهدا مراحل بسیار سخت و باور نکردنی را گذراندن تا به جایگاه باعظمتی که تنها خداوند می داند، رسیدند.

 

وی با اشاره به اینکه اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در حوزه های فرهنگی، تعاون، توسعه و منابع انسانی و بهداست و درمان ۵۷ عنوان ویژه برنامه شاخص در استان اجرا شده است، افزود: برگزاری روز جانباز، تجلیل از آزادگان، برگزاری یادواره شهدای ترور، مراسم هفته عفاف و حجاب، برگزاری دوره آموزشی طرح ولایت، برگزاری اردوی یک روزه ویژه خانواده شهدا و جانبازان، انعقاد تفاهم نامه با موسسه آیه های استقامت برای تألیف و چاپ کتاب و ساخت فیلم، چاپ تمثال شهشدا بر روی فلز در طبس، مصاحبه با آزادگان و ضبط خاطرات آنان، ایجاد و توسعه خانه های خلاق و نوآوری، حمایت از کارآفرینان و استارتاپ های شاهد و ایثارگر، اجرای طرح نخبگان نور، راه اندازی و توانمندسازی تشکل های شاهد و ایثارگر، برگزاری دوره های آموزشی و کلاس اوقات فراغت، برگزاری محافل گلشن وحی و مسابقات قرآن از جمله برنامه های معاونت فرهنگی بوده است.

 

حجت الاسلام عزیزی از اعزام پیام آوران ایثار به ۲۹۰ برنامه و اجرای مراسم در مدارس، مساجد و مکان های مختلف خبر داد و افزود: اردوی زیارتی سیاحتی با حضور هزار و ۱۵۶ نفر از ایثارگران با هدف ارتقای سلامت جسم و روان آنان برگزار شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به تعویض پرچم گلزار شهدای سراسر استان، ادامه داد: انتشار وصایای شهدا در فضای مجازی، تجلیل از ایثارگران نوقلم شاهد در جشنواره سرخ نگاران، تبلیغات محیطی، برگزاری تمرینات، آموزش و مسابقات ورزشی با هدف خودباوری و عزت و منزلت ایثارگران و ارتقای توانمندی آنان از دیگر برنامه ها بوده است.

 

وی به اجرای برنامه مشاوره شغلی در معاونت تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اشاره کرد و گفت: کمک معیشت جانبازان زیر ۲۵ درصد معسر و فاقد درآمد بر اساس دهک بندی با اولویت سه دهک پایین برقرار شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به ایثارگران خبر داد و تصریح کرد: همچنین در این مدت برای ساماندهی گلزار شهدای استان اعتبارات ویژه اختصاص یافته است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: در بحث تسهیلات مسکن ایثارگران در سال جاری با توجه به افزایش نزدیک به سه برابری رقم تسهیلات نسبت به سال قبل، تاکنون کلیه ایثارگران مشمول و متقاضی جذب تسهیلات موصوف به بانک عامل معرفی شدند.

 

وی اضافه کرد: تبدیل وضعیت ۲۰ نیروی قرادادی، خرید ۲ باب ساختمان اداری در خوسف و درمیان و اجرای برنامه عملیاتی و افزایش چشمگیر اعتبارات نسبت به سال قبل نیز از اقدامات معاونت توسعه و منابع انسانی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی است.

 

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان نیز اعتبارات سرفصل سایر منابع بیمه تکمیلی از ۲ درصد به ۳ درصد افزایش یافته است، گفت: پرداخت تسهیلات قرض الحسنه درمان، اجرای طرح ویزیت در منزل، تلقیح واکسن آنفولانزای فصلی، برگزاری کمیسیون پزشکی جانبازان، اجرای طرح پایش سلامت، تجلیل از همسران جانبازان هفتاد درصد و اعزام ایثارگران برای درمان به استان های همجوار و تهران نیز از دیگر برنامه های این حوزه است.

 

 

کد خبر 1210336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha