۲۵۰ نفر از مددجویان برای سفر اربعین ثبت نام کرده اند

بحیرایی با بیان اینکه ظرفیت کمک هزینه سفر و تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان برای سفر اربعین وجود داردگفت: تاکنون۲۵۰ نفر از مددجویان ثبت نام کرده اند.

«علی بحیرایی» درگفتگو با خبرنگارخبرگزاری شبستان درسمنان؛ با اشاره به اطلاع رسانی در زمینه وجود ظرفیت کمک هزینه سفر و تسهیلات قرض الحسنه در راستای سفر اربعین به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: با موکب داران و هیئات مذهبی که کاروان دارند تعاملاتی انجام شده تا افراد متقاضی در این قالب نیز بتوانند هیئات را همراهی کنند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ازشناسایی تعداد ۴۰ موکب جهت استراحت و دریافت خدمات برای مددجویانی که زائر اربعین هستند خبردادوگفت: تاکنون حدود ۲۵۰ نفر از مددجویان برای سفر اربعین ثبت نام کرده اند.

 

سمنان جزء سه استان برتر در پرداخت زکات است

وی با بیان اینکه سمنان جزء سه استان برتر در پرداخت زکات است اضافه کرد: زکات یکی از بهترین راهکارهای مشارکت مدنی در جامعه است.

 

بحیرایی با اشاره به جایگاه مناسب و رشد خوب استان در مسئله پرداخت زکات، کفارات و فطریه اظهار داشت: در این حوزه با محقق شدن ۱۵۶ درصدی برنامه دریافت زکات و کفارات، در ۵ ماه نخست سال جاری ۱۰۰ درصد مبلغ جمع آوری شده زکات سهم فقرا بوده که به آنان تخصیص یافت.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با بیان اینکه از ۳۴۹ روستای استان سمنان، ۱۵۸ روستا زکات پرداخت می کنند  افزود: ۲۳۰ نفر عامل زکات در شهر و روستاهای سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به اینکه  ۹۸ نفر مبلغ طلبه خواهر و برادر در سراسر استان سمنان به تبلیغ مسئله زکات مشغول هستنداظهارداشت: در ۵ ماهه ابتدای سال در سراسراین استان ۳۵ جلسه شورای زکات برگزار شده است.

 

بحیرایی افزود: از مبالغ جمع آوری شده در امر زکات، تعداد ۱۹ جهیزیه تهیه و ۹۸۰ مورد هزینه درمان افراد تحت پوشش و ۲۸۰ مورد بابت تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، یک مورد احداث مسکن، ۱۷ مورد تعمیر مسکن و بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ مورد سبدهای معیشتی هزینه شد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان همچنین با اشاره به اقدامات ترویجی و تبیینی اجرا شده توسط کمیته امداد سمنان در زمینه ترویج فرهنگ زکات، گفت: خوشبختانه همراهی خوبی در زمینه زکات در سراسر استان و بین مسئولان وجود دارد.

 

اجرای طرح توانمند سازی برای ۱۲ محله کم برخوردار استان سمنان

وی ضمن بیان اینکه کار توانمندسازی برای ۳۲ محله کم برخوردار استان سمنان در حال اجرا است، ابراز داشت: هدف از اجرای این طرح‌ها توانمند سازی و کمک به تأمین اقتصاد خانواده‌ها و اقشار کم درآمد جامعه است.

 

بحیرایی از برنامه ریزی این طرح برای ۱۲ شهر استان سمنان خبردادو افزود: چهار دستگاه اجرایی نیز در این طرح مشارکت لازم را دارند که بهزیستی، هلال احمر و بنیاد برکت از جمله آنها هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه می‌کوشیم تا طرح توانمندی در تمام ابعاد برای خانواده‌ها به اجرا درآید، اضافه کرد: شناسایی میدانی نیازمندان در ابتدای امر اجرا و سپس خدمات حمایتی برای خانواده‌های نیازمند انجام و در نهایت با شناسایی ظرفیت‌های یک محله کار توانمند سازی صورت می‌گیرد.

 

وی با تأکید براینکه این طرح بدون حضور خیران و نیکوکاران امور به نتیجه نمی‌رسد، ادامه داد: در این طرح سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی نیز مشارکت دارند تا با محوریت ساکنین محلات و هم‌افزایی ظرفیت سازی دستگاه‌های اجرایی توانمند سازی به نتیجه برسد.

 

بحیرایی با بیان اینکه فعال کردن مشارکت ساکنان می‌تواند توسط گروه‌های مردمی به خوبی انجام شود، افزود: هم افزایی منابع، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی و حضور تشکل‌های مردمی و خیران سه ضلع مثلثی هستند که باعث می‌شود طرح توانمند سازی موفقیت‌آمیزتر باشد.

 

۱۵۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان سمنان وجود دارد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به وجود ۱۵۶ مرکز نیکوکاری در سطح استان سمنان، اظهار کرد: این مراکز حلقه های واسط میان کمیته امداد و مردم و نیازمندان هستند و کاملاً بصورت داوطلبانه و توسط خود مردم و خیرین مدیریت می شوند.

 

وی هدف از ایجاد این مراکزرا برقراری ارتباط بین معتمدان و نیازمندان یک محله دانست  تا با همفکری بتوانند یاریگر محرومان شوند.

 

بحیرایی با بیان اینکه تعداد ۳ هزار ۸۵۹ نفر از مددجویان کمیته امداد توسط این مراکز حمایت شده و خدمات دریافت می کنند افزود: همچنین تعداد ۳ هزار ۳۵۶ غیر از مددجویان کمیته امداد  که  نیازمندانی هستند که مقرری بگیران بهزیستی یا مراکز دیگر هستند؛ در این مراکز خدمات دریافت می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه به ازای هر شش هزار و ۱۶۱ نفر یک مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد، ابراز داشت: این در حالی که نرم کشوری هر مرکز به ازای ۱۰ هزار نفر برآورد شده است و استان سمنان از این نظر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری تخصصی شامل اصناف، مرکز نیکوکاری حوزه علمیه، مرکز تخصصی اشتغال، مرکز دانشگاهی و پژوهشی و مرکز درمانی، فرهنگی نیز در استان دایر است، تصریح کرد: تعداد این مراکز به ۷۱ مورد در استان سمنان می‌رسد.

 

۱۴۷۰​ مددجو کمک بلاعوض سفر رئیس جمهوری گرفتند

بحیرایی ضمن بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۲۱۲ درخواست مردم مورد بررسی قرار گرفته است، ابراز داشت: از این تعداد افرادی که درخواست کمک در سفر را داشتند مشخص و انتخاب شدند.

 

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۷۰ مددجو کمک بلاعوض سفر رئیس جمهوری گرفتند، اظهارداشت: این افراد پنج میلیارد تومان کمک بلاعوض را از این سفر دریافت کردند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه به تمامی درخواست‌های مددجویان در سامانه پاسخ گویی مردم با دولت پاسخ داده شده است،اضافه کرد: این درخواست‌ها مواردی نظیر کمک هزینه درمان، کمک هزینه جهیزیه، درخواست تسهیلات ودیعه مسکن، خرید مسکن را شامل می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه کمک مالی بلاعوض برای امرار معاش و پرداخت بدهی نیز داده شده است، ادامه داد: تلاش شد تا در قالب این سفر پر خیر و برکت مشکلات بخشی از مددجویان حل شود.

 

بحیرایی با بیان اینکه دو هزار و ۸۱۶ تسهیلات کمک بلاعوض نیز داده شده است، افزود: این مبلغ در قالب تسهیلات، کمک بلاعوض مساعدت‌های مالی، جهیزیه، درمان و لوازم ضروری زندگی بوده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره عقد تفاهم نامه هایی با دولت سیزدهم در ارتباط با مسکن، افزود: ۲۷۷۲ نفر از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در طرح نهضت مسکن ملی ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۶۳۳ خانواده تأیید شده و در آستانه تخصیص پروژه هستند همچنین ۲۸۳ خانوار دیگر نیز در انتظار بررسی پرونده قرار دارند.

کد خبر 1210344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha