۷۸ طرح در کهگیلویه افتتاح و کلنگ زنی می شود

فرماندار کهگیلویه گفت: همزمان با سفر وزیر کشور به شهرستان، ۷۸ طرح در کهگیلویه، افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، جلسه شورای اداری شهرستان کهگیلویه در حضور اعضای جلسه در سالن جلسات فرمانداری دهدشت برگزار شد.
 

سرپرست فرمانداری کهگیلویه در این جلسه با اشاره به اینکه هفته دولت فرصت خوب وارزنده ای است که ضمن تبیین و انعکاس خدمات دولت در جهت اعتماد سازی میان خدمتگزاران و مسئولان با مردم تلاش کنند گفت: باید مسئولان ارتباط مستقیم با مردم را به مصداق مردمی بودن دولت در عمل نشان دهند.

 

«عبدالعزیز موسوی» با اشاره به اینکه همه ما مکلف به حفظ وصیانت از آرمانهای انقلاب و پاسداری از خون شهدا هستیم افزود: وحدت، یکپارچگی و کمک به دولت مردمی در جهت برون رفت از این شرایط اقتصادی از ضرورت های جامعه است و باید در برابر فعل و انفعالات تفرقه افکن دشمن در تضعیف انقلاب، نظام، کشور هوشیار باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه وزیر کشور فردا دوشنبه به کهگیلویه سفر خواهد کرد و در برنامه های مختلفی از جمله کلنگ زنی پروژه آبرسانی شرکت خواهد کرد تصریح کرد: دولت سیزدهم مسئولیت را در شرایط بدهکار از دولت پیش تحویل گرفت و این دولت در پاسخ به مطالبات قانونی موفق عمل کرده است و تاکنون مشکلات بسیاری را مرتفع نموده است.

 

موسوی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان کهگیلویه ۷۸ پروژه کلنگ زنی و افتتاحیه در شهرستان داریم، اذعان کرد: از این تعداد ۱۷ پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری با اعتبار بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان بوده که کلنگ زنی و افتتاح خواهند شد. 

 

نماینده ارشد دولت در کهگیلویه، با اشاره به اینکه افق روشنی را فراروی شهرستان می بینیم و خدا را شاکریم که کارهای خوبی در یکسال گذشته انجام شده است بیان کرد: یک هزار ۲۸٠ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ اشتغال زایی است که ۱۸ درصد آن سهم کهگیلویه بوده است.

 

موسوی با اشاره به اینکه در حوزه آب و راه انقلابی در شهرستانی انجام شده است؛ اظهار کرد: در بحث آب اعتبارات خوبی در سال ۱۴۰۰ گذاشته شد و ۵۶ روستا در برنامه تعویض شبکه قرار دارد که از ۴۳ میلیارد تومان برای تنش آبی و محرومیت‌زدایی، ۱۰ میلیارد تومان آن جهت اصلاح شبکه توزیع آب شهر دهدشت اختصاص داده شد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود به طرح مهم دولت به بحث طرح هوشمندسازی از یارانه آرد ( نانی نو) اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه ٢١٠ پروانه واحد خبازی قبل از اجرای طرح وجود داشته که بعد از اجرای طرح ۴۹ پروانه غیرفعال شناسی و از گردونه خارج شد.

 

فرماندار کهگیلویه، با بیان اینکه با اجرای این طرح و مشخص شدن خبازی های غیر فعال جلوی عرضه خارج از شبکه آرد گرفته شد افزود: بعد از اجرای طرح هوشمندسازی تاکنون هیچ گونه کمبود آردی در شهرستان گزارش نشد.

 

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای تأمین امنیّت غذایی مردم و با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و تنظیم بازار موفق بوده است تصریح کرد: با ایجاد فضای رقابتی بین نانوایان، شاهد نظم بهتر در توزیع، مدیریت پخت، توزیع عادلانه یارانه نان و کیفیت نان بهتر شده است.

 

در ادامه معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، راز ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر را روحیه جهادی و خدمت بی منت به مردم دانست و گفت: ما امروز منصوب دولت هستیم و باید برای حفظ جایگاه و شان این جایگاه که جای پای شهیدان است برای توسعه و پیشرفت شهرستان گام برداریم.

 

«سید احسان عسکری»، با اشاره به اینکه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در استان پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی داریم افزود: در حوزه اقتصادی این رقم بالاتر است که رویکرد استان توسعه ای خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه در آینده نچندان دور با رایزنی های خوب که استاندار و تیم همراهش در جریان جذب اعتبارات و بودجه در تهران انجام دادند شرایط بهتر خواهد شد تصریح کرد: ظرف سه سال اینده در بحث اقتصادی حداقل ۲ پله از شرایط موجود بالا خواهیم رفت.

 

عسکری، ۳۶.۵ درصد پیشرفت پتروشیمی دهدشت را در ۲سال اخیر دانست و اذعان کرد: پتروشیمی اتیلن گچساران حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

معاون اقتصادی استاندار، با اشاره به اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان از سفر ریاست‌ جمهوری به استان اختصاص داده شده است، بیان کرد: کارخانه قند یاسوج با تمام مشکلاتی که درگیر بوده در حال احیا و بازسازی است و سدچم شیر اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: به صورت کلی، امروز سکان، بخشی از جامعه دست ما است و برای اینکه بتوانیم استان را جلو ببریم باید از همه ظرفیت ها و امکاناتی که استان از ان برخوردار است استفاده کنیم اما تاکنون نتوانستیم از این مواهب بهره‌ ببریم.

کد خبر 1210346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha