کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت از اندیشه‌ها است

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و کتاب نویسی، گفت: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و علم دانشمندان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «مرتضی مطیعی» در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در حاشیه بازدید از چند کتابخانه در سمنان خواستار توجه و رسیدگی به وضعیت کتابخانه‌های شهرها و روستاهای استان شد و گفت: علی رغم تمام ابزارهای نوین، هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد لذا باید ترویج کتابخوانی بین جوانان صورت گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان‌ سمنان با بیان اینکه کتابخانه نماد توسعه فرهنگی هر منطقه است، ابراز کرد: علم با تمام ارزش‌های ذاتی که دارد اگر انتقال نیابد، ارزشی نخواهد داشت لذا باید توجه داشت که نیاز به ترویج کتابخوانی این روزها بیش از هر زمان احساس می‌شود.

 

وی کتابخانه ها را ذخیره های علمی و فرهنگی کشور دانست و گفت: سعی شود جاذبه هایی برای افراد کتابخوان ایجاد کنید تا گرایش به کتابخانه ها افزایش یابد.

 

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به اهمیت کتابخوانی و کتاب نویسی، اظهارداشت: کتاب بزرگ‌ترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و علم دانشمندان محسوب می‌شود.

 

امام جمعه سمنان با تأکید براینکه  باید متناسب با نیاز جامعه هر منطقه، کتاب‌های ارزشمند و مفید در کتابخانه‌ها گردآوری و به مردم معرفی شودادامه داد: ارائه کتاب‌های خوب با محتوای صحیح به مراجعه کنندگان و ارباب رجوع، آموزش استفاده صحیح از کتاب و آموزش اصول مطالعه کتاب باید از مهم‌ترین برنامه‌ها در کتابخانه‌های عمومی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه جای کتاب را هیچ‌چیز نمی‌گیرد، اظهارامیدواری کرد: بتوانیم در راستای تشویق و ترغیب مردم به سمت کتاب و کتابخوانی گام برداریم چون بهترین راهکار برای افزایش بینش و بصیرت مردم جامعه، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

 

«محمد طاهریان» نیز به فعالیت‌های کتابخوانی توسط این اداره کل در دوران کرونا به خصوص در حوزه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های وسیعی برای اقشار مختلف مردم در راستای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه دیده شده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزود: تلاش داریم تا سهم به سزایی در افزایش دانش و آگاهی مردم از طریق سوق به سمت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشیم.

 

کد خبر 1210353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha