۷۰۰ مددجوی کمیته امداد به پیاده روی اربعین اعزام می شوند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی از اعزام ۷۰۰ مددجوی کمیته امداد استان به پیاده روی اربعین خبر داد.

«مجید الهی راد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، با اشاره به نزدیک شدن به اربعین سلار شهیدان امام حسین(ع)، گفت: امسال 700 مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی به پیاده روی اربعین اعزام می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به برنامه های این نهاد برای اعزام مددجویان، افزود: هزینه اعزام مددجویان به این سفر معنوی از محل منابع کمک خیران و منابع کشوری تامین می شود.

 

وی همچنین از ثبت اطلاعات 11 هزار نیازمند خراسان شمالی در سامانه حامی وزارت کار خبر داد و اظهارکرد: تا کنون دوهزار نفر از این افراد تایید و مابقی در دست بررسی است.

 

الهی راد با بیان اینکه سامانه حامی به منظور رفع فقر مطلق از سوی دولت راه‌اندازی شده است، گفت: طی اجرای این طرح افرادی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند و توانایی تامین نیازهای اولیه همچون خوراک، پوشاک و مسکن را ندارند سامانه حامی ثبت نام می‌شوند.

 

وی تصریح کرد: طی اجرای این طرح اقشار نیازمند آسیب پذیری که تحت حمایت سازمان‌های حمایتی نیستند، پس از بررسی و تایید سوی سازمان‌های نظارتی به سازمان‌های حمایتی کمیته امداد(ره) و بهزیستی معرفی می شوند.
 

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: افراد نیازمند توسط موسسه ها و مراکز نیکوکاری معرفی و در سامانه حامی مشخصات آنها بارگذاری و پس از تأیید ماهانه ۵۰۰ هزار تومان به مدت سه ماه به هر فرد پرداخت می شود.
 

الهی راد اظهارکرد: هدف از اجرای این طرح حمایت از اقشار آسیب پذیر و برگرداندن آنها به چرخه توانمندسازی است که پس از بازده زمانی سه ماهه بنابر تشخیص کارشناسان تسهیلات و یا زیر پوشش نهاد های حمایتی قرار می گیرند.

کد خبر 1210361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha