کاهش ۶۳ درصدی حجم ذخیره سد ایلام

مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام با اشاره به کاهش ۱۵ متری ارتفاع سطح ذخیره سد ایلام گفت: بعلت خشکسالی و کمبود بارندگی میزان ذخیره سد ایلام به حدود ۳۷ درصد رسیده است.

«علی پور احمد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام بیان کرد: کاهش نزولات جوی و کاهش ۹۰ درصدی آب ورودی به سد ایلام باعث شده ارتفاع آب سد ۱۵ متر کمتر شود.
 
 
وی افزود: شاخه، اما یکی از سه شاخه‌ای است که به سد ایلام منتهی می‌شود و حدود ۹۰ درصد این شاخه‌ها نسبت به بلند مدت کاهش آب دهی داشته اند.
 
 
مدیر عامل آب منطقه ای استان ایلام اضافه کرد: با هدف جبران کمبود آب سد ایلام تلاش شده تا از تراوشات آب سد استفاده و این آب وارد مدار آب شرب شهر ایلام شود.
 
 
پور احمد مطرح کرد: برای بلند مدت شهر ایلام سد مخزنی چناره پیش بینی شده که عملیات اجرایی آن آغاز و این سد آب شرب بلند مدت شهرستان‌های سیروان، چرداول و ایلام را نیز تامین می‌کند.
 
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز عنوان کرد: امسال کاهش ۱۵ درصدی در مصرف آب داشته ایم، اما حدود ۳۰ درصد هدر رفت آب داریم که ناشی از فرسودگی شبکه آب و انشعابات غیر مجاز است.
 
 
ناصری همچنین با هشدار به مشترکان پرمصرف اعلام کرد: در صورتیکه الگو‌های مصرف رعایت نشود با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
کد خبر 1210431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha