روند روبه رشد در پروژه زیرساختی صحن کاظمی در حرمین امامین کاظمین(ع)

آستان مقدس کاظمین(ع) از تلاش های مستمر برای تکمیل پروژه زیرساختی صحن کاظمی به عنوان یکی از پروژه های حیاتی و مهم این آستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجوادین، کارکنان بخش امور مهندسی در آستان مقدس کاظمین(ع) در چارچوب حرکت عمرانی و ارتقای پروژه های این مکان مقدس تلاش های مستمر خود را برای تکمیل پروژه زیر ساختی صحن کاظمی انجام می دهد.

مهندس مازن کاظم مهدی، ناظر این پروژه درباره این تلاش ها گفت: پروژه زیربنایی آستان مقدس کاظمین(ع) یکی از پروژه های حیاتی و مهم است که دبیرخانه این آستان با حمایت و پیگیری جدی توسط «دکتر حیدر حسن الشمری» دبیرکل حرمین امامین کاظمین اجرا کرده است تا مسیرهای جدیدی برای خدمات و همه سیستم ها در سراسر صحن قدیمی که مساحت آن هشت هزار مترمربع است، فراهم شود.

 

مهدی افزود: این پروژه پس از تکمیل نقشه های معماری و ساختمانی، شاهد مرحله برداشته لایه روکش قدیمی و برداشتن سنگ مرمر و عملیات خفاری و گذرگاه های جدید است. پس از آن فرآیند عایق بندی و سپس گسترش شبکه های تقویت کننده و بتن ریزی انجام می شود.

 

وی افزود: مسیرهای اصلی گذرگاه های حفر شده ب ارتفاع 2.1 متر و عرض 2.3 متر و همچنین گذرگاه های فرعی به ارتفاع 2.1 متر و عرض 1.6 متر خواهد بود. از بیرون به سیستم گذرگاه صحن باب المراد متصل است که شامل سیستم برق رسانی، روشنایی، سیستم خنک کننده مرکزی، سیستم آب آشامیدنی(RO)، سیستم آب باران، ارتباطات، سیستم دوربین و آکوستیک و سیستم کابل نوری و تجهیز صحن کاظمی به همه وسایل خدماتی به روش مدرن و جدید است.این پروژه درچارچوب سلسله پروژه های عمرانی مهم است که دبیرخانه آستان مقدس کاظمین آن را انجام داده است و تلاش آن برای حفظ این مکان و خدمت رسانی به زایران ادامه دارد.

 

مهندس مازن کاظم مهدی گفت: باتوجه به  طبیعیت این مکان و به منظور اطمینان از ورود آرام زایران این آستان، تقسیم کار در چند مرحله تصویب و اجرا شده است. درحال حاضر مساحت دردسترس برای کار سه هزار متر مربع برآورده شده است و 18 درصد از کار زیرساخت انجام شده است.

کد خبر 1210439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha