۲۳ پروژه ورزشی در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۲۳ پروژه ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان به طور همزمان و به صورت ویدیو کنفرانس در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، آیین افتتاح 9 پروژه ورزشی صبح دوشنبه هفتم شهریور ماه با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان به صورت ویدئوکنفرانس انجام و عملیات احداث ۱۴ پروژه ورزشی دیگر با ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

 

این پروژه‌های ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی استقلال و زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج، احداث زمین چمن مصنوعی در روستاهای قلعه روتله، نارنجک، میرآباد، نسل و الک، احداث خانه جوان شهرستان بانه، راه اندازی سیستم روشنایی استادیوم آزادی شهرستان کامیاران و احداث زیرسازی پیست دو و میدانی مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور شهرستان بیجار(با بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار) بود.

 

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی ۲۳ پروژه ورزشی در سنندج با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار هزار سمن فعال در حوزه ورزش در کشور وجود دارد که ساماندهی این تعداد سازمان مردم نهاد، خودش یک پروژه است، اظهار کرد: با وجود این تعداد سمن و تنوع عملکردشان، تحولات زیادی در حوزه ورزش صورت گرفته و می‌توان گفت فصل جدیدی در حوزه جوانان تعریف شده است.

 

وی با بیان اینکه دولتمردان و نظام، امید زیادی به نحوه فعالیت و بروز جوانان برای حل مسائل کشور دارد، افزود: بعد از انقلاب، هر زمانی اتفاق خاصی افتاد، مردم به ویژه جوانان وارد میدان شده و تحول ایجاد کردند.

 

سجادی بیان کرد: جوانان بعد از انقلاب اسلامی همیشه تاریخ ساز بوده‌اند و خوشبختانه معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، به دستور رییس جمهور، دبیر شورای عالی جوانان است که نشان از نگاه ویژه دولت به جوانان دارد.

 

سجادی به اهتمام استانداران به ستاد ساماندهی امور جوانان در استان‌ها اشاره و آن را اررشمند دانست و اضافه کرد: با وجود شیوع کرونا و خسارت‌های زیاد به حوزه ورزش (از جمله کم تحرکی و افزایش وزن)، آمارها در یکسال اخیر نشان از برگزاری رویدادهای بسیار متنوع ورزشی در کشور دارد.

 

وی تاکید کرد: ارقام و آمار بیانگر آن است که پارسال هفته تربیت بدنی و همینطور ۱۴ روز تعطیلات نوروزی، هرکدام هفت هزار برنامه و رویداد ورزشی برگزار شده که رقم قابل توجهی است.

 

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: از آغاز بکار دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۰، به اندازه ۹ سال گذشته، از لحاظ متراژ، پروژه ورزشی ناتمام به اتمام رسید که رکوردی جدید بود.

 

 اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این آئین بیان کرد: هر میزان اعتبار و سرمایه در زمینه ورزش هزینه شود، به نتیجه می رسد و حوزه جوانان را تقویت می‌کند.

 

وی کردستان را دارای ظرفیت‌های انسانی مستعد در حوزه ورزش و علم دانست و افزود: مردم استان از روحیات و خصایص بسیار برجسته برخوردارند و همواره نجابت و اصالت خود را در صحنه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

 

استاندار کردستان با بیان اینکه ورزشکاران استان با وجود محدودیت‌ها، افتخارات زیادی کسب کرده‌اند، اضافه کرد: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و جزو استان‌های با کمترین منابع مالی هستیم که این مهم نیازمند توجه ویژه دولت به حوزه ورزش است.

 

زارعی کوشا یادآور شد: در هفته دولت ۵۹۱ پروژه با چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح و کلنگ زنی می شود.

 

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان هم در این آیین اظهار داشت: استان سرشار از استعدادها در حوزه ورزش است و این مهم در ۲ المپیاد اخیر و با کسب ۹۱ مدال به اثبات رسید.

 

حامد جولایی به وجود مربیان توانمند در استان پرداخت و گفت: افتتاح سالن ۶ هزار نفری سنندج تا حدود زیادی مشکلات حوزه زیرساختی را حل کرد اما از نظر خوابگاه همچنان کمبود داریم.

 

وی مشکل عمده ورزش استان را ناتوانی حضور در لیگ های کشوری عنوان کرد و گفت: انتظار داریم واحدهای تولیدی عمده و صنعت استان به حمایت مالی از تیم های ورزشی استان بپردازند تا شاهد توسعه این بخش باشیم.

 

امروز همچنین با حضور وزیر ورزش و جوانان آیین افتتاحیه مسابقات مینی فوتبال روستاییان و عشایر کشور برگزار شد.

کد خبر 1210480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha