لزوم استفاده از توان علمی و اجرایی دانشجویان مومن و انقلابی برای حل مسایل کشور

کفعمی گفت: استفاده از توان علمی و اجرایی دانشجویان مومن و انقلابی برای حل مسائل اولویت دار کشور اثربخش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدحسین کفعمی»، امروز (دوشنبه 7 شهریور) در مراسم رونمایی از پوستر «رویداد ملی پل» در شیراز گفت: نقش دانشگاه در حل مسائل کشور باید برجسته تر از وضعیت فعلی شود که تحقق این مهم به عزم جدی روسا و مسئولان دانشگاه ها نیاز دارد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور افزود: استفاده از توان علمی و اجرایی دانشجویان مومن و انقلابی برای حل مسائل اولویت دار کشور اثربخش است و باید زمینه لازم برای نقش آفرینی دانشجویان دغدغه مند به آینده کشور ایجاد شود.

«مرتضی کارگر» نیز گفت: رویداد «پل» توسط مراکز تحقیقاتی «آدلان» و شهید «طاهری» بسیج دانشجویی دانشگاه‌ های علوم پزشکی و صنعتی شیراز برنامه ریزی شده است و هدف از این رویداد شناسایی ایده های دانشجویان برای حل مسائل استان است تا به گوش صاحبان صنایع، سازمان ها و مسئولان استان فارس برسد.

دبیر اجرایی «رویداد پل» افزود: این رویداد ملی از  ۱۵ شهریور آغاز خواهد شد و علاوه بر جمع آوری ایده ها به داوری آثار ارائه شده، نسبت به نظام مسائل استان خواهد پرداخت.

«مریم اسدی»، نیز اعلام کرد: این رویداد در حوزه های فنی و مهندسی و پزشکی برگزار می شود و ارائه طرح‌ ها و ایده های فناورانه مبتنی بر مسائل استان فارس بوده است که هر چه طرح ارسالی به مسایل مهمتر فارس بپردازد در روند داوری امتیاز بیشتری دریافت خواهد کرد.

دبیر علمی «رویداد ملی پل» ادامه داد: توسعه و بهینه سازی مواد پیشرفته و انرژ ی های نو، رویکردهای نوین در صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات از محورهای پیشنهادی برای ارائه طرح ها و ایده های این رویداد است.

وی اضافه کرد: روش های نوین بسته بندی و نگهداری طولانی مدت غلات، مدیریت داده و استفاده از هوش مصنوعی در صنایع از محورهای پیشنهادی این رویداد است و در زمینه سلامت نیز مدیریت سلامت و درمان شامل مدیریت بیمه و رفاه اجتماعی، توسعه نظام پایش سلامت، توزیع عادلانه خدمات سلامت، تامین و توزیع دارو، سالمندی و مشکلات بهداشتی درمانی مرتبط و ....، بیماریهای غیر واگیر و ... را برای ارایه ایده ها در بر می گیرد.

اسدی تاکید کرد: از دیگر طرح های پیشنهادی می توان به گردشگری سلامت شامل خدمات، زیرساخت، مدیریت، فرهنگ، ترویج و توسعه و مارکتینگ و ...، گیاهان دارویی، امنیت غذایی مانند کاهش تقلبات صنایع غذایی، توسعه سلامت محصولات غذایی، افزایش کیفیت محصولات غذایی، سلامت روان و خانواده شامل توانمندسازی زنان، سالمندان، کودکان، سلامت هوا و محیط زیست و ... است.

کد خبر 1210503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha