عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان آغاز شد

در ششمین روز هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری و در ششمین روز هفته دولت صبح امروز (۷ شهریور) عملیات اجرایی ساخت پست برق ۴۰۰ کیلوولت نهبندان با حضور استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مدیران این شهرستان مرزی آغاز شد.

 

این پست در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع احداث می شود و شامل یک دستگاه ترانسفورماتور 200 مگاولت‌آمپر و یک بی ترانس است. اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح در مجاورت روستای خونیک علیا 2 هزار و 300 میلیارد ریال است.

 

هدف از احداث پست 400 کیلوولت، امکان تأمین برق و نیرورسانی به معادن نهبندان، شاهکوه، قلعه ‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی استان می باشد.

 

رفع افت ولتاژ پست‌های منطقه، تغذیه شبکه فوق توزیع و پست‌های محدوده سربیشه تا نهبندان، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش ریسک‌های بهره‌برداری از شبکه خراسان جنوبی از دیگر اهداف احداث این پست است.

 

گفتنی است مراسم گرامیداشت سالروز سفر مقام معظم رهبری (روز نهبندان) در ششمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و مردم در این شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

کد خبر 1210517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha