مجتمع آبرسانی افضل آباد نهبندان به بهره برداری رسید

مجتمع آبرسانی افضل آباد نهبندان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجتمع آبرسانی افضل آباد نهبندان امروز (۷ شهریور) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.

 

«حسین امامی» مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اینکه حدود ۱۵ کیلومتر خط انتقال آب ایجاد شده است، گفت: در این پروژه پنج باب مخزن ایجاد شده و دو روستا با جمعیتی بالغ بر ۲۵۲نفر با اعتباری بالغ بر ۸.۵ میلیارد تومان اعتبار از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

 

وی گفت: با بهره برداری از این پروژه، ساکنان دو روستای افضل آباد و تل عارف از نعمت آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.

 

 

امامی با اشاره به اینکه طی دو ماه آینده ۱۰ روستای نهبندان نیز آبرسانی به آنها به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: تا پایان سال نیز روستاهای بیشتری به خصوص در حوزه عشایری از آب آشامیدنی بهره مند می شود تمام روستاهای استان تا سال ۱۴۰۲ از آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

 

امامی بیان کرد: روستاهایی که تنش آبی داشتند هم به دنبال رفع تنش برای آینده هستیم.

 

«مصطفی نخعی»، نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه سال قبل خدمت مردم این روستا رسیدیم و دغدغه جدی مردم آب بود، اظهار داشت: این موضوع پیگیری و در کمتر از یکسال انجام شد.

 

 

وی گفت: در بخش روستایی از چالش های جدی ما حوزه آب است که با پیگیری های استاندار و سایر مسئولان امسال دغدغه آب کامل رفع شود و تقویت در جاهایی که تنش داریم هم حل شود و روستاهایی که آب آشامیدنی ندارند هم از آب برخوردار شوند.



نخعی افزود: همچنین شهر نهبندان و شوسف نیز تنش آبی دارد که نیازمند توجه است.

 

 

کد خبر 1210594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha