تقویت تولیدات داخلی بستر تحقق اقتصاد مقاومتی است

نخستین گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از اشتغال، حفظ اشتغال موجود، تقویت تولیدات داخلی و برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی است.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف علاوه بر فرهنگ سازی عمومی تقویت تولیدات داخلی برای پاسخگویی به نیازهای داخلی را می طلبد.

 

اقتصاد مقاومتی که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تأکید قرار گرفته از تدابیر هوشمندانه در راستای تقویت زیرساختهای اقتصادی کشور و جلوگیری از آسیب پذیری در این زمینه است که باید به عنوان یک دستورالعمل جدی در رأس برنامه‌های مدیران کشور قرار گیرد.

نخستین گام در حمایت از اشتغال، حفظ اشتغال موجود است که در برای این منظور باید مجموعه‌ای از عوامل اعم از امکانات اجرایی و قانونی در کنار هم قرار گیرد تا فرصت‌های شغلی موجود حفظ و از نابودی آنها جلوگیری شود.

 

با توجه به اینکه متاسفانه در استان لرستان شاهد آمار بالای بیکاری هستیم، و اکثریت قریب به اتفاق افراد جویای کار نیز فارغ التحصیل دانشگاهی هستند بنابراین باید با توجه به این شرایط فرصتهای شغلی جدید را ایجاد و ازتولیدات داخلی حمایت شود.

 

نخستین گام در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حمایت از اشتغال، حفظ اشتغال موجود، تقویت تولیدات داخلی و برنامه ریزی برای بهره برداری از ظرفیت های بومی و محلی است.

 

« سید علی مرتضوی» تولید کننده لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: با جمع آوری سرمایه های شخصی خود اقدام به احداث یک طرح تولیدی چند منظوره  در منطقه کل گنجی هونام الشتر نموده است.

 

وی، طرح تولیدی خود را در زمینی به مساحت حدود دو هزار متر مربع آغاز و در این زمین یک مرزعه پرورش ماهی قزل آلا و رنگین کمان 20 تنی و نیز یک دامپروری 150 راسی ایجاد کرده است.

 

مرتضوی، همچنین با کاشت هزار و 200 درخت گردو و بادام با تعدداد 280 عدد کندوی زنبورعسل برای خانواده خود و تعدادی از مردم  این منطقه شغل ایجاد کرده است.

 

وی، عنوان می کند: تمام محصولات شامل ماهی، گردو، عسل و بادام با تخفیف ویژه ای برای مردم استان عرضه می شود.

 

مرتضوی، در ادامه با اشاره به مشکلاتی که با آن مواجه هستند، گفت:  نبود راه دسترسی مناسب نخستین و مهم ترین مشکلی است که در عرصه تولید با آن مواجه هستیم.

 

وی، اذعان داشت: با پی گیری های به عمل آمده توسط اداره راه شهرستان الشتر به حمد الله تاکنون بخشی از جاده دسترسی هموار شده است.

 

این کارآفرین گفت: بهتر شدن وضعیت راه دسترسی به این منطقه موجب شد حدود 20 خانواری که به دلیل نبود راه مناسب زمین های کشاورزی خود را رها کرده و به حاشیه شهرنشینی روی آورده بودند، به روستا برگشته و در آباد کردن زمین های خود و ایجاد باغات اقدام نمایند.

 

مرتضوی، با بیان اینکه تقویت تولیدات داخلی مهم ترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی است، اذعان داشت: امید می رود با همکاری مسئولان استان مشکلات موجود سر راه تولید کنندگان استان برداشته شود.

 

وی، فعالیت های اقتصادی خود را لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب در راستای اقتصاد مقاومتی می داند و ادامه می دهد: در امر تولید و اشتغال تمام دارای خود را  گذاشته ایم.

 

مرتضوی، همچنین به تاسیس شرکت فنی و مهندسی با همکاری دوستان دانشگاهی خود اشاره کرد و گفت: این شرکت تاکنون زمینه اشتغال بیش از 40 نفر از مردم استان را فراهم کرده است.

 

وی، افزود: در عرصه تولید به عنوان  تولید کننده در حوزه آبزیان انتظار می رود در ارائه تسهیلات بانکی حوزه تولید را به بانک عامل اصلی این حوزه یعنی  بانک کشاورزی  معرفی کنند.

 

این تولید کننده علت تقاضای خود را وجود کارشناسان آشنا با طرح های کشاورزی و شیلات می داند و ادامه می دهد: کارشناسان بانک کشاورزی به واسطه کار در این حوزه در زمینه ارائه تسهیلات به طرح های تولیدی تجربه کافی دارند.

 

وی در ادامه از تمام کسانی که در راه اندازی این طرح های تولیدی همراه با آنها بوده اند تقدیر و تشکر کرد.

 

با توجه به اینکه به نظر می رسد، سرمایه گذاری و رشد اقتصادی را تنها راه عبور از مشکل بیکاری است،  انتظارمی رود مسئولان استان با فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در استان و حمایت از تولید کنندگان زمینه تقویت اقتصاد و اشتغال لرستان را فراهم کنند.

کد خبر 1210602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha