برنامه های کانون های مساجد در اربعین حسینی اعلام شد / ویژه برنامه جاماندگان اربعین برگزار می شود

آمون گفت: برنامه های پیشنهادی برای کانون های مساجد ویژه اربعین حسینی ابلاغ شده است و امیدواریم شاهد اجرای بهتر این فعالیت های فرهنگی در سطح استان باشیم.

«مصطفی آمون» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: برنامه های پیشنهادی برای کانون های مساجد ویژه اربعین حسینی ابلاغ شده است و امیدواریم شاهد اجرای بهتر این فعالیت های فرهنگی در سطح استان باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برپایی موکب های احسان خودجوش و مردمی با استفاده از ظرفیت های خیرین و مشارکت نوجوانان و جوانان از جمله این برنامه ها است.

 

وی ادامه داد: برپایی مراسم های سخنرانی و عزاداری های ایام اربعین حسینی با تبیین نهضت حسینی و واقعه عاشورا و حضور پرشور در مراسم جاماندگان اربعین از دیگر برنامه ها است.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: برگزاری مراسم یاد شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برپایی حلقه های معرفی با موضوع درس ها و عبرت های عاشورا نیز به همت فعالان کانون های مساجد اجرا می شود.

 

آمون اذعان داشت: معرفی و خوانش کتاب با موضوع امام حسین (ع) و اربعین، قرائت زیارت اربعین، اجرای برنامه ویژه کودکان مانند نقاشی و ... و اجرای خیابانی گروه های سرود و نمایش نیز از دیگر فعالیت ها به همین مناسبت است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: تبلیغ و ترویج روضه های خانگی و عزاداری های خانواده محور نیز از دیگر برنامه ها خواهد بود.

 

آمون خاطر نشان کرد: از همه علاقمندان دعوت می شود تا در پویش بزرگ «کربلای خانوادگی، خانواده کربلایی» مشارکت کنند و آثار خود را در بستر فضای مجازی از طریق شبکه های اجتماعی ایتا، بله، گپ و واتساپ به شماره 09018897103 ارسال کنند.

 

این مقام مسئول با تاکید بر مشارکت خانواده‌ها در این پویش برای تداوم حرکت فرهنگ عاشورا در جامعه، یادآور شد: پیاده‌روی اربعین و مراسم ویژه اربعین بهترین فرصت برای ارسال آثار به پویش«کربلای خانوادگی و خانواده کربلایی» است.

کد خبر 1210609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha