تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه باید برای تغییر فرهنگ کار به میدان بیایند

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه باید برای تغییر فرهنگ کار به میدان بیایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین « محمد عبادی‌زاده » ظهر امروز(۷ شهریور) در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان هرمزگان که با حضور معاون توسعه کار افرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با اشاره به دل‌نگرانی خود در خصوص هماهنگی میان دستگاه‌های متولی اشتغال در استان هرمزگان، اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و رهبر معظم انقلاب اشتغال است و امیدوارم در دولت سیزدهم اقدامات بزرگی در این رابطه رقم بخورد.

 

وی، با اشاره به چالش‌های موجود در فرهنگ کار استان هرمزگان، عنوان کرد: رویکرد اشتغال مبتنی بر فعالیت‌های دولتی بسیار اشتباه است و باید این فرهنگ را تغییر داد؛ چرا که امکان اشتغال تمام بیکاران در ادارات و دستگاه‌های دولتی وجود ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه باید برای تغییر فرهنگ کار به میدان بیایند، ابراز کرد: باید این اندیشه در میان جوانان ایجاد شود که مقصود از کار، تنها کار دولتی نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به اهمیت تقویت و توسعه مشاغل خانگی، تصریح کرد: مشاغل خانگی ظرفیت بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال و خلق سرمایه محسوب می‌شوند.

 

وی با بیان این نکته که استان هرمزگان از دیرباز به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس خدمات ارائه می‌کرد، ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که هر خانه در استان هرمزگان به یک کارخانه به خصوص در حوزه صنایع دستی تبدیل شود؛ چراکه می‌توانند نقش بسیار مهمی در حوزه اشتغال استان ایفا کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره چالش‌‌های حوزه صنایع دستی هرمزگان، بیان کرد: فرهنگ اشتباه کار در هرمزگان از جمله مواردی است که باعث شده است مردم هرمزگان از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با صنایع دستی فاصله بگیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، تشریح کرد: نهادهای آموزشی و علمی باید مهارت‌هایی که در استان هرمزگان وجود دارد و مربوط به فرهنگ و تمدن استان است را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

 

وی، عرضه محصولات صنایع دستی را یکی از مهم‌ترین چالش‌های اشتغال خرد هرمزگان دانست و گفت: اگر بتوان بازاری در خارج از کشور را با کمک سازمان صنعت، معدن و تجارت ایجاد کرد، زمینه برای صادرات محصولات فرهنگی هرمزگان ایجاد می‌شود.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1210645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha