مدرسه ۱۲ کلاسه  در بیرجند احداث می شود

با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس خراسان جنوبی مدرسه ای ۱۲ کلاسه در شهرستان بیرجند احداث می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مرتضی صفدری‌زاده» امروز (۷ شهریور) در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در شهرستان بیرجند با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری سبب ایجاد دوستی و صمیمیت بین افراد جامعه می‌شود و مدرسه‌سازی از جمله کارهای ارزشمند و خداپسندانه‌ای است که نصیب انسان‌ها می‌شود،


رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی ادامه داد: خیرین مدرسه‌ساز پیش قدم در توسعه و رشد علم و دانش کشور هستند و نقش مهم و تأثیرگذاری در جهت رفع مشکلات آموزشی دارند، بی شک اگر کمک های بدون طمع آنان نبود مشکلات زیادی داشتیم.

 

وی با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر به همت خیرین و کمک مسئولان گام‌های خوبی در امر مدرسه‌سازی در خراسان‌ جنوبی برداشته شده است، افزود: کمبود فضای آموزشی در استان و خصوصا روستاهای مرزی بسیار مشاهده می‌شود.

 

صفدری‌زاده متذکر شد: گاهی مشاهده می‌شود که در بعضی نقاط استان، دانش آموزان در سرما و گرما، ۹ ماه تحصیلی را در کانکس درس می‌خوانند و با حداقل امکانات آموزشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه در دیدار با معاون هماهنگی اقتصادی استاندار خراسان جنوبی پیشنهاد شکل گیری شرکتی در قالب شرکت های سرمایه گذاری در استان را مطرح کرده است، گفت: بعد از شکل گیری این شرکت های سرمایه گذاری، استاندار می تواند به اعتبار شرکت های سرمایه گذاری طرح هایی را اجرا کند.

 

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: مجموعه تاپسر تاکنون هشت مدرسه در سطح استان های مختلف کشور احداث کرده است و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم مدرسه ای ۱۲ کلاسه را در بیرجند احداث خواهد کرد

 

احداث ۴۵۷ کلاس درس با مشارکت خیرین در سراسر استان
«محمود چاوشان»، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس خراسان جنوبی نیز در جلسه انعقاد این تفاهم نامه گفت: بازوی توانمند مدرسه سازی در خراسان جنوبی بدون شک خیرین هستند.

 

وی با بیان اینکه از ۴۷۹ کلاس در دست احداث در سراسر استان ۴۵۷ کلاس درس با مشارکت خیرین ساخته خواهد شد، افزود: این درصد مشارکت خیرین در مدرسه سازی نشان از توجه این بزرگواران به رفع محرومیت های آموزشی می باشد.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با اشاره به انعقاد ۷۰ تفاهم نامه با خیران در ۲۴مین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، ادامه داد: تعهد خیران بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان است.

 

 

چاوشان با اشاره به تفاهم نامه مابین منطقه ویژه اقتصادی برای احداث یک باب مدرسه ۱۲ کلاسه در بیرجند عنوان کرد: زیربنایی که برای احداث این مدرسه تعریف شده بالغ بر هزار و ۳۶۰ مترمربع است.


وی از سرمایه گذاری هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی منطقه ویژه اقتصادی در این پروژه مدرسه سازی خبر داد و افزود: در همین راستا۵۰ درصد از هزینه احداث این مدرسه توسط منطقه ویژه اقتصادی و ۵۰ درصد هم توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی تأمین خواهد شد.

 

کد خبر 1210648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha