استان کرمان حق خود را از منابع صندوق توسعه ملی دریافت نکرده/سومین استان کشور در پرداخت مالیات هستیم

سلطانی نژاد با اعلام اینکه استان کرمان نتوانسته حق خود را از منابع صندوق توسعه ملی دریافت کند؛ گفت: بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشوری از نظر پرداخت مالیات قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ صادق سلطانی نژاد، دوشنبه(7 شهریور) در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با بیان اینکه اداره کل امور اقتصادی و دارائی استان در حقیقت نماینده وزیر در استان است؛ افزود: واحدهای تابعه هم ادارات کل مالیاتی، گمرکات، اموال تملیکی و بانک ها، بیمه ها و بورس منطقه واحدهای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارائی هستند.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان نگاه وزارت اقتصاد را مبتنی بر حکمرانی و داده و ایجاد شفافیت در موضوعات مبهم اقتصادی عنوان کرد تا از بروز رانت و فساد که دغدغه فعالان اقتصادی و مجموعه های دیگر است، جلوگیری شود.

 

 

وی با بیان اینکه ما شفافیت در پرداخت تسهیلات به واحدهای کشاورزی، خدماتی و صنعتی را در ماه های اخیر دنبال کردیم؛ گفت: انضباط مالی و پاسخگویی عمومی در دستگاه های اجرائی و پرداخت ها به کارکنان یکی دیگر از محورهای کار ما است.

 

 

سلطانی نژاد تدوین سند مدیریت مالی دولت برای استقرار کامل سیستم یکپارچه اطلاعات مالی را هم مورد توجه قرار داد و افزود: برای اینکه از رسوب پول در بخش های دولتی جلوگیری کنیم باید ساز و کاری تدوین شود تا این پول در دستگاه های دولتی به شکل مستقیم به ذی نفعان مالی پرداخت شود که از آن به عنوان خزانه داری الکترونیک یاد می کنیم که حذف چک در دستگاه های دولتی و حواله کرد الکترونیکی در همین راستا است.

 

 

وی با اشاره به اینکه در اواخر سال 1400 و پنج ماهه نخست امسال اقدامات برجسته ای انجام شده است؛ افزود: برای اولین بار در طول سال های گذشته تسهیلات بانکی و حمایتی در قالب طرح های اشتغال و کارآفرینی در قالب تبصره 18 منظم و قانونمند شده و در پنج ماهه امسال هشت هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی، کشاورزی، صنعتی و خدماتی پرداخت شد که به شغل های آسیب دیده کمک می کند.

 

 

سلطانی نژاد با بیان اینکه از 45 هزار میلیارد تومان منابع تلفیقی بانک ها در کشور که باید به این واحدها پرداخت شود؛ سهم استان کرمان یک هزار و 217 میلیاردتومان است که تاکنون 800 میلیارد تومان آن پرداخت شده؛ افزود: مابقی آن نیز تا پایان شهریور ماه جاری پرداخت می شود.

 

 

وی به طراحی سامانه جامع اطلس سرمایه گذاری استان کرمان با مشارکت اتاق بازرگانی اشاره و تصریح کرد: تاکنون 78 فرصت سرمایه گذاری در استان در این سامانه ثبت شده که قابل رؤیت برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی است.

 

 

این مسئول سپس از جذب19 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان از اواخر سال گذشته و پنج ماهه نخست امسال خبر داد و با بیان اینکه فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری در استان وجود دارد؛ اظهار کرد: سیاست گذاری اقتصادی استان کرمان را باید با همکاری و مشارکت همه بخش های اقتصادی تغییر بدهیم و الگوی تأمین مالی در این زمینه مسئله اصلی است تا بتوانیم رشد 7.7 درصدی اقتصاد استان را محقق کنیم.

 

 


وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمان نتوانسته حق خود را از منابع صندوق توسعه ملی دریافت کند؛ افزود: تأکید داریم مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ به صورت هدفمند به توسعه استان کمک کند.

 

 

سلطانی نژاد با بیان اینکه در بهبود فضای کسب و کار وضعیت نامناسبی داریم و درگاه ملی مجوزهای کشور برای بهبود این وضعیت فعال است؛ افزود: تاکنون یک هزار و 700 مجوز در این سامانه بارگذاری شده و همه می توانند در این درگاه ثبت نام کنند زیرا مجوزهای اعلامی ثبت محور و نه تأیید محور، هستند.

 

 

وی سپس به درآمدهای استان اشاره و بیان کرد: کرمان با 23 هزار و 500 میلیارد تومان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشوری از نظر پرداخت مالیات قرار دارد و پیشنهاد ما این است این رقم بر اساس سرانه درآمدی، تولید ناخالص داخلی و ... در لایحه بودجه سال آینده تعدیل شود.

 

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارائی استان کرمان ادامه داد: در پنج ماهه امسال حدود 9 میلیار تومان درآمد مالیاتی  و 200 هزار میلیارد تومان درآمدهای غیرمالیاتی در استان وصول شده و از سهمیه یک هزار و 440 میلیارد تومانی، یک هزار و 220 میلیارد تومان اسناد خزانه تخصیص یافته و به پیمانکاران بخش خصوصی پرداخت شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد سامانه سوت زن را راه اندازی کرده و مردم می توانند در نقاطی که از املاک دولتی مازاد و بلااستفاده اطلاع دارند در این سامانه و پاداش هم دریافت کنند، تصریح کرد:20 میلیارد تومان فروش اموال مازاد دستگاه های دولتی را در سال جاری در استان کرمان داشتیم که به طرح های عمرانی دستگاه های اجرائی اختصاص می یابد.

 

 

کد خبر 1210654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha