۱۴ میلیون دلار صادرت توسط شرکت های تعاونی استان/علاج مشکلات کشور رونق تولید است

امیدی با اشاره به عملکرد یک سال تعاون در دولت سیزدهم ، از صادرات ۱۴ میلیون دلاری شرکت های تعاونی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «جمشید امیدی» امروز دوشنبه (۷ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته تعاون و دولت در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، ضمن گرمیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای این هفته و همچنین تبریک هفته تعاون گفت: در حال حاضر 5 هزار و 862 تعاونی در سطح استان مرکزی ثبت شده است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه از این تعداد ۲ هزار و ۳۶۱ تعاونی فعال در سطح استان مرکزی داریم، افزود: ۲هزار و ۴۱۶ تعاونی غیرفعال، ۶۶۱ تعاونی منحل و ۴۲۴ تعاونی راکد هستند.

 

وی با بیان اینکه بیشترین تعاونی ها مربوط به خدمات، صنعت و کشاورزی است، اظهار کرد: اعضای تعاونی با احتساب اعضای تعاونی های سهام عدالت ۹۹۸ هزر و ۲۵۳ نفر و بدون احتساب این اعضا ۱۲۱ هزار و ۳۹۲ نفر با سرمایه ثبتی هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال با زمینه اشتغال ۲۲ هزار و ۴۲۶ نفر است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه علاج مشکلات کشور ما رونق تولید است، گفت: اگر رونق تولید صورت بگیرد، رونق اشتغال را شاهد خواهیم بود و در صورت رونق اشتغال مشکلات جامعه و جوانان نیز مرتفع خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در راستای رونق تولید و حمایت از تولید، ۲۰ جلسه کمیته رفع موانع مالی و مشکلات تعاونی ها تشکیل شده است، ادامه داد: پرونده ۵۷ تعاونی در راستای بهره مندی از تسهیلات در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته است و ۴۱ تعاونی با تسهیلات حدود ۲۷۹ میلیارد تومان توسط کمیته استانی و ملی تایید و به بانک توسعه تعاون معرفی شدند.

 

امیدی تصریح کرد: حدود ۹۴ میلیارد تومان توسط بانک بررسی و مصوب شده و تاکنون ۳۳ میلیارد تومان منجر به عقد قرارداد شده است.

 

وی همچنین به حمایت از ۵ شرکت تعاونی فرش دستبافت در استان و کمک مالی به ۱۱ شرکت تعاونی برای انجام امر حسابرسی،اشاره کرد و گفت: پیگیری و بررسی شکایات واصله در حوزه شرکت های تعاونی برای ۲۷ شرکت تعاونی، انجام نظارت عمومی بر ۳۵۰ شرکت تعاونی فعال در استان، نظارت بر مجامع ۱۷۵ تعاونی و انجام بازدید مالی از ۶۰ تعاونی در سطح استان از اقدامات انجام شده در یکسال گذشته بوده است.

 

این مقام مسئول همچنین به فعالیت ها و برنامه های معاونت کارافرینی و اشتغال اشاره کرد و گفت: هدف کلی این معاونت ایجاد تعادل در بازار کار است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین با بیان اینکه در سال جاری معادل ۷۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی سهم اداره تعاون بوده است، افزود: ۴۶۰ میلیارد سهم کمیته امداد و ۲۲۵ میلیارد نیز سهم بهزیستی در استان بوده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی همچنین در خصوص عملکرد معاونت روابط کار اشاره کرد و گفت: در هیئت نظارت این اداره، 5 هزار و 427 پرونده و در هیئت های حل اختلاف و  2 هزار و 264 پرونده نیز رسیدگی شده است.

 

 

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با بیان اینکه در یکسال گذشته برای 2 هزار و 612 نفر بیمه بیکاری برقرار شده است، بیان کرد: 12 شرکت تعاونی با 994 میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال 297 نفر با 945 اعضا در هفته دولت بهره برداری می رسد.

کد خبر 1210662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha