توسعه تجهیزات پدافندی در حفظ مرزهای هوایی کشور ادامه دارد/ مردم سرمایه اجتماعی ارتش

امیر سرتیپ حدادی سامانی گفت: توسعه تجهیزات پدافندی در حراست و حفظ مرزهای هوایی کشور ادامه دارد و همسو با توسعه تکنولوژی و تغییرات تاکتیکی دشمن به روز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، امیر سرتیپ «علی حدادی سامانی« روز دوشنبه(هفتم شهریورماه) در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: تجهیزات پدافند هوایی کشورمان توسط نیروهای جوان و کارآزموده ایرانی توسعه و بومی سازی شده است.

فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور با بیان اینکه مسیر توسعه متوقف نخواهد شد، افزود: توسعه تجهیزات پدافندی در حراست و حفظ مرزهای هوایی کشور ادامه دارد و همسو با توسعه تکنولوژی و تغییرات تاکتیکی دشمن به روز می شود.

 

وی ادامه داد: ارتقا پایدار تجهیزات هوابردی، موشکی و پهبادی برای کشف، شناسایی، درگیری و انهدام همسو با راهبردهای نظامی حفظ مرزهای هوایی انجام می گیرد.

امیر سرتیپ حدادی، با اشاره به اینکه به خودکفایی در تجهیزات نظامی پدافندی رسیده ایم، تصریح کرد: استان اصفهان از جمله مناطق فعال در ساخت، تعمیر و به روز رسانی تجهیزات نظامی بوده که این موضوع در حوزه نیازهای پدافند هوایی جایگاه مهمی دارد.

 

وی با بیان اینکه امروز امنیت آسمان کشور مرهون تلاش های نیروهای پدافند هوایی و همکاری سایر نهادهای نظامی و امنیتی است، اذعان داشت: رصد پروازهای هوایی در آسمان کشورمان و حوزه بین الملل در منطقه خلیج فارس و فراتر از آن انجام شده و تصمیم های دشمن رصد می شود.

 فرمانده پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور توسعه تجهیزات در جنگ الکتروتیک را از دیگر دستاوردهای پدافند هوایی بیان کرد و یادآورشد: همواره به روز رسانی امکانات انجام شده و دشمن از اول انقلاب تاکنون به دستاوردها و توانمندی های نظامی ایران در حوزه های مختلف از جمله پدافند هوایی پی برده است.

 

وی با بیان اینکه منطقه مرکز کشور از جمله نقاط مهم استراتژیک ایران به حساب می آید، تصریح کرد: پدافند هوایی با حفظ مرزهای مسئولیتی خود مانع از تجاوز دشمن شده و هر گونه تصمیم گیری و اقدام خلاف برنامه را با رصد به موقع ناکام می گذارد.

 

مردم سرمایه اجتماعی ارتش

 

حدادی سامانی، با اشاره به اینکه پدافند هوایی در منطقه مرزی کشور همسو با سیاست های کلان آجا بر حفظ مرزها و توسعه تجهیزات نظامی تلاش می کند، گفت: خدمت به مردم در شرایط بحرانی از جمله اقداماتی است که این یگان در کنار ماموریت مهم نظامی انجام می دهد.

وی ادامه داد: خدمت رسانی در سیل خوزستان، خدمات دوران کرونا، کمک به سیل زدگان اخیر روستاهای چهارمحال و بختیاری و خدمات عام المنفعه و همکاری با دستگاه های اداری در راستای خدمت به مردم انجام می شود.

 

به گفته فرمانده منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهان، افتخار نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود فرماندهی مقتدر در راس امور یعنی مقام معظم رهبری، مردم به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ این یگان، ایمان و اعتقادات معنوی کارکنان آن و ماموریت مهم یعنی فدای ملت شدن، است.

 

وی با بیان اینکه کارکنان وظیفه ارتش در دوران جوانی خود از حمایت های معنوی بهره مند می شوند، تصریح کرد: دوره های آموزشی و مهارتی در پدافند هوایی برگزار و با مدرک مهارتی به آنان اعطا و زمینه اشتغال افراد پس از دوران خدمت در بیرون اینگونه فراهم می شود.

 

امیر حدادی سامانی خاطرنشان کرد: در منطقه مرکزی کشور شامل استان های اصفهان، یزد و جهارمحال و بختیاری 10 کارگاه آموزشی مهارتی برای آموزش در رشته های مختلف تجهیز شده و این خدمات در کنار وظایف نظامی گری و فعالیت های فرهنگی با همکاری دیگر نهادها صورت می گیرد.

کد خبر 1210701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha