دو اقامتگاه بوم گردی در آران و بیدگل به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت، دو اقامتگاه بوم گردی جدید با حضور فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان دستگاه‌ های اجرایی در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ همزمان با هفته دولت، دو اقامتگاه بوم گردی جدید با حضور فرماندار، امام‌جمعه و جمعی از مسئولان دستگاه‌ های اجرایی در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل به بهره برداری رسید.

 

این دو اقامتگاه شامل «خورشید سرچشمه» در روستای محمدآباد ابوزیدآباد و «عمارت کهن» در روستای کاغذی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

 

برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی «خورشید سرچشمه» ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و با ظرفیت اسکان ۲۵ نفر، ۱۰ نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است.

 

همچنین اقامتگاه بوم گردی «عمارت کهن» روستای کاغذی با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است و ظرفیت اقامت ۲۵ نفر و اشتغال ۸ نفر به‌ صورت مستقیم را دارد.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1210702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha