فعالیت ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در آران و بیدگل

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل از فعالیت ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در سطح این شهرستان خبر داد.

مهدی مشهدی در حاشیه افتتاح دو اقامتگاه بوم گردی بخش کویرات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تاکنون ۱۲ اقامتگاه بوم گردی در سطح شهرستان آران و بیدگل به بهره‌برداری رسیده است که از این تعداد ۹ اقامتگاه  در بخش کویرات آران و بیدگل به گردشگران خدمات‌رسانی می‌کند.

 

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل افزود: رونق اقامتگاه‌های بوم گردی به‌عنوان یکی از زیرشاخه‌های صنعت گردشگری می‌تواند استفاده از ظرفیت‌های بومی و گردشگری در مناطق مختلف به‌ویژه بخش کویرات آران و بیدگل را فراهم کند.

 

مشهدی ادامه داد: سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی وارد این شهرستان می‌شوند و وجود این اقامتگاه‌ها می‌تواند نقش مؤثری در ماندگاری گردشگران و توسعه کسب‌وکارهای بومی و محلی داشته باشد. 

 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی با ویژگی‌های معماری اسلامی و ایرانی و احیای سنت‌ها و آداب‌ و رسوم هر منطقه مورد توجه گردشگران است، لذا با توسعه آن می‌توان بخشی از هویت و فرهنگ یک منطقه را به نمایش گذاشت.

 

همزمان با هفته دولت، با حضور مسئولان محلی دو اقامتگاه بوم گردی «خورشید سرچشمه» روستای محمدآباد و «عمارت کهن» روستای کاغذی از توابع بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی به بهره برداری رسید.

 

شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان با جاذبه های متعدد تاریخی و گردشگری مقصد بسیاری از مسافران داخلی و گردشگران خارجی در طول سال است. بیش از ۵۰۰ اثر تاریخی واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد که تنها ۱۴۱ اثر به ثبت ملی رسیده است . با این وجود، آران و بیدگل پس از شهرهای اصفهان و کاشان رتبه سوم ثبت آثار تاریخی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است./

کد خبر 1210706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha