حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی، اخلاقی و شرعی است

کاظمی با اشاره به ضرورت حفظ و پاسداشت نعمت های خدادادی گفت: حفظ منابع طبیعی وظیفه همگانی، اخلاقی و شرعی بوده که تحقق آن سرمایه ملی را مورد حمایت قرار می دهد.

«محمدعلی کاظمی« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به اهمیت حفظ مراتع و منابع طبیعی و محیط زیست اشاره کرد و اظهارداشت: سرمایه های طبیعی از نعمت های بزرگ برای جامعه بشری محسوب شده که حفظ و حراست آن بر عهده همه قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: برای حفظ و حراست از منابع طبیعی آحاد مردم وظیفه داشته و یک نقش اخلاقی و شرعی در این حوزه داریم.

 

وی با بیان اینکه باید سرمایه ملی مورد حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: آتش زدن مراتع و بریدن درختان جنگل ها سرمایه ملی را تهدید کرده و فرصت سوزی به حساب می آید.

کاظمی معتقد است، همه مردم نسبت به حفظ محیط زیست وظیفه داشته و باید این نقش خود را ایفا کرده و از طرفی هم به نسل های جدید و کودکان بیاموزیم.

 

وی با اشاره به برخی بی تفاوتی ها نسبت به تخریب محیط زیست و منابع طبیعی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به مسائل ملی بی تفاوت و بی توجه باشیم.

کاظمی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه آبخیزداری برای حفظ سفره های زیر زمینی و جلوگیری از فرسایش زمین گفت: سدهای آبخیزداری توانسته سیل آب ها را مدیریت کند و مانع خسارت به محل زندگی و سرمایه های مردم شده است.

 

وی یادآورشد: بندهای خاکی به نفوذ تدریجی آب در زمین کمک کرده و شرایط بحرانی را در حد توان خود به حالت آرام و کاهش خسارت هدایت می کند.

کد خبر 1210711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha