بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه شده است

موسوی گفت: به همت دولت سیزدهم ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته شده دولت به تامین اجتماعی از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ که بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود از طریق سهام واگذار شده تسویه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر  عامل سازمان تامین اجتماعی در آیین افتتاح پروژه ملی «استیل کورد» در مجتمع نخ تایر صبا زنجان یکی از راهبردهای اساسی تامین اجتماعی را بالا بردن نرخ بهره‌وری دارایی‌ها عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر درشستا به عنوان یکی از بنگاه‌های سرمایه‌گذاری و تامین اجتماعی به عنوان صاحب اصلی این حوزه در این راستا فعالیت می‌کند.

 


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تقدیر و تشکر از فعالان شستا برای فعالیت در عرصه تولید و سوددهی افزود: این فعالیت موجب ایجاد فضای تولید و اشتغال شده است که منجر به حل برخی از مشکلات خواهد شد.

 


وی به سود ناشی از فعالیت‌ها اشاره و تصریح کرد: مهم‌تر از همه این موارد این است که این اموال متعلق به شریف‌ترین قشر جامعه است که بازنشستگان و بیمه شدگان است و کار باارزش دیگر صیانت از اموال و دارایی‌ها و در واقع حق‌الناس است که به نظر کمتر به آن پرداخته می‌شود در حالیکه ارزش اینکار کمتر از اقدامات انجام شده در حیطه تولید نیست. 

 


موسوی دارایی‌های صندوق بازنشستگان را متعلق به مردم دانست و ادامه داد: یادمان باشد شرکت صبا چالش‌هایی را هم داشته و باید تعطیل می‌شده که الحمدالله با توان داخلی و با همت جوانان بااراده این شرکت به بهره‌برداری رسیده است.

 


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در زمان تحویل گرفتن تامین اجتماعی برخی ادعایشان این بود اگر یک ما بتوانیم حقوق مستمری بگیران را بدهیم باید کلاهمان را بالا بیندازیم، ادامه داد: ما امروز مفتخر هستیم که طی ۱۱ ماه گذشته در پرداخت حقوق‌ها یک روز هم تعویق نداشتیم. 

 


وی تاکید کرد: با همراهی همه مسؤولان به ویژه دولت سیزدهم 88 هزار میلیارد تومان از بدهی انباشته شده دولت به تامین اجتماعی از سال 94 تا 1400 که بالغ بر 90 هزار میلیارد تومان بود از طریق سهام واگذار شده تسویه شده است.

 


موسوی حل مشکلات را نیازمند اراده و همراهی دانست و افزود: خدمات تامین اجتماعی با همه کاستی‌ها توسعه‌ای بوده به طوری که در بخش درمان بالغ بر 43 پروژه افتتاح شده است.

 


همچنین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) هم در این آئین گفت: این پروژه در زیربنایی با وسعت ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده و قرار است در فاز نخست سالانه ۱۲ هزار تن استیل کورد تولید کند. 

 


حسین صنعان افزود: ظرف ۶ ماه آینده فاز دوم استیل کورد نیز با ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن آماده افتتاح خواهد شد.

 

کد خبر 1210715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha