بهره مندی ۳۲۰۰مددجوی مازندرانی  از خدمات درمانی و دندانپزشکی/ ۱۷۵ میلیارد تومان توسط مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شد

حجت الاسلام عالیشاه گفت: گروه جهادی حاج عبدالله والی در هفته دولت به ۱۵۰۰ مددجوی تحت حمایت در هفت شهرستان خدمات دندانپزشکی ارائه کردند و در منطقه بندپی هم ۱۷۰۰خانواده نیازمند از خدمات ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در بخش های مختلف درمانی بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز (۷شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان عباس‌آباد که بمناسبت هفته دولت برگزار شد با تقدیر از همراهی و مشارکت خبرنگاران در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اطلاع‌رسانی بموقع خدمات و عملکرد و  فعالیت های کمیته امداد اظهار کرد:این نهاد در روزهای نخستین پیروزی انقلاب تاسیس شد و  تاکنون خدمات خوب و  قابل توجهی به نیازمندان ارائه شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه ۷۸هزار و ۴۴۰  خانوار در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره مند هستند، افزود: این نهاد در بخش های مسکن، اشتغال، فرهنگی، عمرانی، حمایتی به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می دهد.

 

وی تصریح کرد: از مجموع خانوار های تحت حمایت ، دو هزار و ۷۰۰نفر ایتام،۱۲ هزار دانش آموز، هزار و ۶۰۰ دانشجو، سه هزار و ۷۰۰نفر بیمار صعب العلاج بوده و از خدمات این نهاد بهره مند هستند.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: ساخت هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مددجویی در دست اقدام است و در هفته دولت ۱۰۲ واحد مسکن مددجویی افتتاح  شد.

 

وی ادامه داد: افتتاح طرح‌های اشتغال از جمله برنامه های این نهاد در هفته دولت است و کمیته امداد در کارگروه اشتغال دارای رتبه اول است امسال در هفته دولت  ۴۴۲ طرح  اشتغال افتتاح خواهد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: گروه جهادی حاج عبدالله والی در هفته دولت به ۱۵۰۰ مددجوی تحت حمایت در  هفت شهرستان خدمات دندانپزشکی ارائه کردند و در منطقه بندپی هم ۱۷۰۰خانواده نیازمند از خدمات ۱۰۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در بخش های مختلف درمانی  بهره مند شدند.

 

وی افزود: کمیته امداد در تامین مسکن مددجویان فعالیت دارد و ۵۰۰واحد مسکن مددجویی تحویل داده شد و تا پایان مهر ماه امسال  ۵۰۰ واحد مسکن دیگر نیز تکمیل و به مددجویان تحویل داده می شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران به سه کار مهم  کمیته امداد  استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا شد و امسال نیز  ۳۳۰ سری جهیزیه اهدا و سه هزار دستگاه لوازم خانگی بین نیازمندان توزیع شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه ادامه داد: همچنین سال گذشته هشت هزار و۴۰۰ دستگاه لوازم خانگی بین نیازمندان توزیع شد و از کارهای بسیار مهم این نهاد ، قرض ماندگار بود که  کمیته امداد مازندران ،در جذب منابع از خیرین رتبه اول را کسب کرد و اسفند ماه سال گذشته به سه هزار نفر نیازمند متقاضی وام ، وام پرداخت شد.

 

وی تصریح کرد: امداد هوشمند سال گذشته راه اندازی  و اطلاعات مددجویان بروز رسانی شد و رویکردهای کمیته امداد نیاز سنجی اولویت بندی و امداد هوشمند است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران بیان کرد: امسال ۱۷ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعتباری به ارزش ۸۰۰میلیارد تومان برای  ۵۰ درصد مددجو و ۵۰ درصد غیر مددجو ایجاد می شود و تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان جذب شد و مابقی در دست اقدام است.

 

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان توسط خیران کمک شد و ۹۰ میلیارد آن تحقق یافت و ۱۲ هزار متر زمین توسط خیران اهدا شد.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: زمینی توسط یکی خیران در شهرستان عباس آباد اهدا شد تا در آن ساختمان هشت واحدی برای مددجویان احداث شود و کلنگ احداث آن به زمین زده خواهد شد.

 

وی به عملکرد مراکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود:  مراکز نیکوکاری در میدان هستند و این مراکز امداد کوچک در محلات بوده و به نیازمندان خدمات ارائه می دهند و سال گذشته ۱۷۵ میلیارد تومان از طریق این مراکز به نیازمندان کمک شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآورشد: سامانه نظام پیشنهادات راه اندازی شد و همه می توانند انتقادات، نظرات و  پیشنهادات خود را در این سامانه ثبت کنند.

 

وی بیان کرد: در بخش رسانه نیز اقدامات خوبی انجام شد و تلویزیون اینترنتی مدد راه اندازی شد و برنامه ها ،بصورت ۲۴ ساعته پخش می شود و همچنین برنامه تلویزیونی لذت لبخند نیز تهیه و تولید و از شبکه طبرستان پخش می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه  با تقدیر از همراهی خیران، مسئولان و مردم نوعدوست استان با کمیته امداد، در راستای مساعدت به نیازمندان و محرومان گفت: خیران و مردم نوعدوست می توانند از طریق کد دستوری #011*8877*
کمک های خود را برای کمک به نیازمندان واریز کنند.

 

کد خبر 1210731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha