تنها روستای بدون گاز شیروان از نعمت گاز بهره مند شد

مدیر شرکت گاز شیروان گفت: روستای «رشوانلو» از توابع بخش مرکزی این شهرستان تنها روستای بدون گاز، در هفته دولت امسال از نعمت گاز برخوردار شد.

«خداورده اکبرزاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان با اشاره به پروژه گازرسانی روستاهای شهرستان اظهارکرد: با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تمام روستاهای شهرستان گازدار شد و در هفته دولت امسال روستای رشوانلو از توابع بخش مرکزی شهرستان با 40 خانوار مشتمل بر 100 نفر جمعیت که به دلیل عدم دسترسی راه ارتباطی مناسب سال ها از نعمت گاز محروم بودند گازرسانی برای آخرین روستای بدون گاز شهرستان صورت گرفت.

 

مدیر شرکت گاز شیروان با بیان اینکه 100 درصد روستاهای این شهرستان گازدار شده است، عنوان کرد: شهرستان شیروان 62 هزار و 857 مشترک گاز دارد که از این تعداد 43 هزار و 435 مشترک شهری و 19 هزار و 422 مشترک روستایی است.

 

اکبرزاده خاطرنشان کرد: شرکت گاز شیروان 485 میلیارد ریال از مشترکین شیروانی طلب دارد که 53.3 درصد معادل 260 میلیارد ریال مربوط به کارخانه قند است.

 

وی با بیان اینکه بدهی های معوقه مربوط به چند سال اخیر است، بیان کرد: همچنین 14 درصد بدهی های این شرکت معادل هفت میلیارد ریال مربوط به نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان است و کم ترین طلب با هشت میلیارد ریال مربوط به حوزه کشاورزی است.

 

وی با اشاره به معوقه چند سال بدهی ادارات به شرکت گاز شهرستان تصریح کرد: در این خصوص اخطارهایی داده شد تا پیگیری شود و پرداخت ها صورت گیرد، وصول مطالبات در بخش صنعتی سخت شده ولی گاز هیچ صنایعی قطع نشده و با وجود اینکه برخی اقساطی و با تاخیر پرداخت می کنند در صورتحساب ها جریمه دیرکرد نداریم و در این راستا تعامل برقرار است.

 

مدیر شرکت گاز شیروان، طلب معوقه از ادارات و نهاهای دولتی را 14 میلیارد ریال و مصارف عمومی را 20 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: این شرکت در سال گذشته یک میلیارد و 131 میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه و 38 میلیون و 789 هزار مترمکعب گاز به کارخانه قند تحویل داده است.

 

کد خبر 1210738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha