مرز شلمچه و چذابه تا اطلاع ثانوی بسته است/ زائران اربعین به مرزها مراجعه نکنند

حیاتی با اشاره به بسته شدن مرزهای شلمچه و چذابه در پی ناآرامی‌های کشور عراق گفت: زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی باشند.

به گزارش خبنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» شامگاه (دوشنبه ۷ شهریور) اظهار کرد: ناآرامی‌های عراق باعث بسته‌شدن مرز از سوی این کشور شده و در پی آن خروج زوار ایرانی از تمام مرزها از عصر امروز متوقف شد.

 

‌معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه زائران تا اطلاع ثانوی به مرزها مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی باشند افزود: درباره امنیت و سلامت مسافران ایرانی در عراق جای هیچ نگرانی نیست و آنها با برنامه‌ریزی به کشور باز خواهند گشت.

 

«نادر عمیدزاده» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، از بسته شدن مرز بین المللی شلمچه توسط دولت عراق خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که عصر امروز در کشور عراق رخ داد مقامات این کشور دستور بسته شدن مرزهای جمهوری اسلامی ایران از جمله مرز شلمچه را صادر کرد‌.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر افزود: تعدادی از زائران در پایانه مرزی شلمچه حضور داشتند که با تمهیدات لازم به وسیله مینی بوس به شهرستان خرمشهر منتقل شدند.

 

وی با بیان اینکه زائران در حسینیه ها و مساجد خرمشهر اسکان داده شدند تصریح کرد: با تمهیداتی که از سوی ستاد اسکان اربعین حسینی اندیشیده شده ۲۰ حسینیه و مسجد در شهرستان خرمشهر برای استقبال و اسکان زائران تدارک دیده شده است.

 

عمیدزاده از زائران خواست تا اطلاع ثانوی به مرز شلمچه مراجعه نکنند و ادامه داد: هموطنان عزیز از حضور در پایانه های مرزی جدا خودداری کرده و اخبار را از طریق رسانه های رسمی داخلی کشور دنبال کنند تا ازدحامی در مرزها نداشته باشیم.

 

وی از عدم تردد اتباع کشورهای خارجی به زیارت عتبات عالیات از مرز بین المللی شلمچه خبر داد و تاکید کرد: اکنون مرز بسته شده و تاکنون نیز اتباع خارجی از این مرز برای حضور در پیاده روی عظیم اربعین حسینی تردد نداشته اند.

 

«حمید سیلاوی» نیز با اشاره به ناآرامی‌های ایجاد شده در کشور عراق، از بسته شدن مرزها و ممنوعیت ورود زائران تا اطلاع ثانوی خبر داد و عنوان کرد: دولت عراق زمان مشخصی برای باز کردن مجدد مرز چذابه را تعیین نکرده است.

 

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه با توجه به رایزنی‌هایی که در حال انجام است امیدوار هستیم موافقت برای اعزام زائران به کربلا صورت بگیرد یاد آور شد: زائرانی که از مرز چذابه به عراق وارد شده بودند توسط عراقی‌ها به کشور بازگردانده شدند.

 

کد خبر 1210753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha