اختصاص بیمارستان زکریا برای درمان خیریه بیماران سرطانی

مدیر عامل انجمن خیریه پژواک از اهدای بیمارستان خیریه زکریا به انجمن خبر داد و گفت: این انجمن بیش از ۳ هزار بیمار راتحت پوشش درمانی خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «علی اکبر خازن» در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بیش از ۳ هزار بیمار سرطانی توسط این انجمن اظهار داشت: بیمارستان زکریا که در حال بازسازی است خدمات تخصصی درمانی به بیماران ارائه خواهد داد.

مدیرعامل انجمن خیریه پژواک افزود: مساحت بیمارستان ۵۱۷ متر در ۵ طبقه با زیربنای ۲۵۰۰ متر در حال ساخت است و برای تجهیز آن ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه خواهد شد. در این بیمارستان صفر تا صد خدمات به صورت رایگان به بیماران سرطانی ارائه خواهد شد.

وی به نیاز این بیمارستان به دستگاه رادیوتراپی اشاره کرد و گفت: در تبریز دو دستگاه رادیوتراپی یکی در بخش دولتی ودیگری در بخش خصوصی وجود دارد که به علت خرابی دستگاه در بیمارستان دولتی بیماران مجبور به تحمل راه شده و به استان های همجوار مراجعه می کنند.

خازن افزود: هزینه خرید یک دستگاه رادیوتراپی بیش از ۶۰ میلیارد تومان بوده و اگر هزینه این دستگاه تامین شود مشکل بیماران سرطانی حداقل از این بابت حل خواهد شد چرا که این دستگاه جزو الزامات درمانی بیماران است.

مدیرعامل انجمن خیریه پژواک میانگین سنی بیماران تحت پوشش را از زیر ده سال تا ۹۰ سال اعلام کرد وگفت: بیشترین نوع سرطان را مبتلایان به سرطان سینه در بین خانم ها تشکیل می دهد که حدود ۲۶ درصد سرطان ها را شامل می شود.

وی پیشگیری، غربالگری، آموزش، مشاوره های روحی و جسمی، تغذیه، خدمات حمایتی، درمان، کمک های معیشتی، ارجاع به بیمارستان های استان های دیگر از جمله زنجان و تقبل هزینه های اقامت و درمان را از دیگر خدمات انجمن خیریه پژواک نام برد.

خازن از غربالگری ۵۰۰ خانوار با سابقه خانوادگی سرطان خبر داد و گفت: در این غربالگری سرطان ۴ نفر تشخیص داده شد.

وی با اشاره به هزینه های سنگین درمان بیماران سرطانی  از خانواده های بی بضاعت بیماران سرطانی خواست تحت پوشش این انجمن قرار بگیرند و از خیرین استان هم خواست تا این انجمن را در تامین هزینه های درمانی بیماران یاری کنند.

مدیرعامل انجمن خیریه پژواک شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۶۱۵۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۳۳۷۰۰۶۳۱۴ را برای کمک به بیماران سرطانی اعلام و از خیرین خواست با شماره ۰۴۱_۵۹۳۰ با این مرکز در تماس باشند.

گفتنی است، انجمن خیریه پژواک طی دو سال گذشته فعالیت های خود را گسترش داده و جذب حمایت ایرانیان خارج از کشور گام هایی برداشته است.

کد خبر 1210775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha