کاهش دغدغه های معیشتی مردم، وظیفه مهم امروز دولتمردان است

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: از جمله وظایف مهم و اصلی دولتمردان در شرایط فعلی، تلاش به منظور کاهش دغدغه های معیشتی مردم است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفته دولت و تکریم دولتمردان والامقام انقلاب اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر گفت: برای هر مسئول و دولتمردی در نظام جمهوری اسلامی ایران، شهیدان رجایی و باهنر جزو بهترین الگوها هستند چرا که اینان در عین دغدغه خدمت صادقانه به مردم به دنبال اعتلای دین و مکتب و نظام اسلامی بودند و همواره طرفدار حق و حقیقت بودند.

 

عضو خبرگان رهبری افزود: با نگاهی به بیانات حضرت امام و مقام معظم رهبری به خوبی متوجه می شویم که انقلابی بودن، عقلانیت، داشتن روحیه و رویکرد دینی و مکتبی، مردم مداری، ساده زیستی و روحیه مبارزه با فساد از جمله شاخصه های دولتمردان در نظام اسلامی است.

 

وی همچنین گفت: بر اساس آموزه های ناب دینی ما، کسانی که به عنوان مسئول و دولتمرد انتخاب شده یا به این مقامات منصوب می شوند، می بایست ضمن تلاش همه جانبه برای حل مشکلات مردم به خصوص اقشار کم بضاعت و محروم جامعه، کمترین بهره ی ممکن از بیت المال را داشته باشند تا مردم با نگاه به زندگی ساده زیستانه آن ها بهتر بتوانند مشکلات موجود به ویژه در عرصه اقتصادی و معیشتی را تحمل کنند.

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های قابل تقدیر، امروز یکی از مهم ترین دغدغه های مردم ناظر به بحث اقتصاد و معیشت است و در این راستا دولتمردان باید یکی از وظایف اصلی خود را در شرایط فعلی تلاش برای کاهش دغدغه های معیشتی مردم بدانند و برای تحقق این هدف مهم برنامه ریزی و کار جهادی انجام دهند.

کد خبر 1210798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha