پویش «به عشق حسین(ع) می بخشم» سبب آزادی یک محکوم به قصاص نفس شد

عبدالهی از کسب رضایت محکوم به قصاص نفس پس از شش سال حبس در پویش به عشق حسین (ع) می بخشم خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«محمد جعفر عبدالهی»گفت: با هدف نشر فرهنگ صلح و سازش و به موجب اجرای پویش به عشق حسین (ع) می بخشم ، محکوم به قصاص نفس مورد عفو و بخشش ولی دم در شهرستان سمنان قرار گرفت.

 

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این گذشت از قصاص نفس در سال جاری در استان سمنان چهارمین کسب رضایت در پرونده های منجر به قتل عمدی در سال 1401 است که با اجرای پویش های سراسری قوه قضاییه باعث افزایش عفو و بخشش و اصلاح روابط بین افراد در سطح این استان شده است  گفت: در این پرونده نیز فردی در سال 1395 مرتکب قتل عمدی شد و در ماه محرم امسال مورد مهر مادری ولی دم قرار گرفته و از قصاص نفس رهایی یافت.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که در مناسبت های ملی و مذهبی پویش های مختلفی به برکت نام مبارک اهل بیت (ع) در استان سمنان اجرا می شود تاکید شده است با تشکیل کارگروه استانی و شهرستانی ، فرهنگ صلح و سازش در استان افزایش یابد.

 

عبدالهی ضمن قدردانی از تلاش های شورای حل اختلاف زندان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در کسب اخذ رضایت ولی دم در این پرونده خاطرنشان کردند : عفو و رأفت اسلامی و حسینی زندگی دوباره را به محکوم قصاص نفس در این پرونده بخشید.

 

رئیس ستاد صبر استان سمنان از عموم مردم و خصوصا از ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و افراد صاحب نفوذ در سراسر استان دعوت کرد: با مشارکت در پرونده هایی از این دست، طلایه داران فرهنگ صلح و سازش در استان باشند و با مساعدت در انجام این مهم که از سوی دستگاه قضایی استان پیگیری می شود، موجبات بازگشت دوباره افراد به جامعه را فراهم آورند.

کد خبر 1210879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha