زائران ایرانی در عراق در سلامت و امنیت کامل هستند و به تدریج به کشور بازمی‌گردند

حیاتی با اشاره به بسته بودن مرزهای شلمچه و چذابه گفت: زائرانی که در عراق هستند در سلامت و امنیت کامل به سر می‌برند و هیچگونه مشکلی برای هموطنان وجود ندارد و برنامه‌ریزی برای بازگشت تدریجی آنها به کشور در مرز شلمچه و چذابه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی‌الله حیاتی» امروز (سه‌شنبه ۸ شهریور) در خصوص شرایط کشور عراق و مرزهای شلمچه و چذابه اظهار کرد: به دنبال بروز ناآرامی در عراق شامگاه دوشنبه مرزهای زمینی شلمچه و چذابه توسط کشور عراق به روی زائران ایرانی بسته شد.

 

معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه تقاضای ما از هموطنان عزیز در سراسر کشور این است که به مرزهای شلمچه و چذابه مراجعه نکنند افزود: هم‌استانی‌هایی که در قالب گروه‌های مشایه به سمت مرزها دسته‌روی می‌کنند تقاضا داریم حرکت خود را متوقف کنند تا زمانی که بازگشایی مرزها اعلام شود.

 

وی با اشاره به اینکه به محض اینکه مرزها بازگشایی شد اطلاع‌رسانی سریع انجام می‌شود اضافه کرد: زائرانی که دیروز در مرزهای شلمچه و چذابه بودند در نهایت عزت و احترام و پذیرایی انتقال آنها به عمق کشور صورت گرفت و به شهرستان‌های محل سکونت خود عودت داده شدند.

 

حیاتی تصریح کرد: برابر با پیگیری‌هایی که با سرکنسول ما در بصره و سفارت ما در عراق صورت گرفته، زائران ایرانی که در عراق هستند در سلامت و امنیت کامل به سر می‌برند و هیچگونه مشکلی برای هموطنان وجود ندارد و برنامه ریزی برای بازگشت تدریجی آنها به کشور در مرز شلمچه و چذابه صورت گرفته است.

 

کد خبر 1210938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha