گلخانه آلوئه‌ورا خوسف افتتاح شد

طی مراسمی با حضور معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، گلخانه آلوئه ورا خوسف برای تولید ۶۰ تن آلوئه ورا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی جعفری» امروز (8 شهریور) در آیین افتتاح گلخانه آلوئه ورا مجتمع گلخانه ای خوسف، اظهار کرد: از 53 قطعه موجود در این مجتمع، 45 قطعه کار تولید را انجام می دهد که از این تعداد یک‌هزار و 220 تن تولید انواع میوه، یک میلیون نشاء و 40 هزار شاخه گل های زینتی تولید می شود.

 


رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در این مجتمع 325 نفر به صورت مستقیم و 650 نفر هم غیر مستقیم مشغول کار شده اند.

 


جعفری ادامه داد: 18 گلخانه این مجتمع تولید خیار و گوجه دارد که حدود 450 تن خیار، 550 تن تولید گوجه فرنگی و 177 تن تولید فلفل دارد، همچنین دو واحد آلوئه ورا هم 60 تن تولید محصول دارد، یک واحد گلخانه هم تولید نشاء دارد که یک میلیون تولید و شهرداری خریداری می شود.

 


وی از تولید و ارسال 40 هزار شاخه گل رز در مجتمع گلخانه ای خوسف و توزیع آن به تهران خبر داد و افزود: سالیانه 60 تن تولید آلوئه ورا در گلخانه تولید داریم که قرار است مشکل آب مجتمع از محل اضافه برداشت حل شود چراکه 10 لیتر کمبود آب در مجتمع داریم.

 


وی تصریح کرد: 15 هکتار دیگر قرار است به مجتمع گلخانه ای خوسف اضافه شود که مشکل آب هم از طریق پساپ تصفیه شده حل خواهد شد.

 


گلخانه آلوئه ورا با مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و اشتغال سه نفر به طور مستقیم و هشت نفر غیر مستقیم یکی از گلخانه های با تولید موفق در استان بوده که بازار فروش خود را نیز پیدا کرده است. جمعیت برخوردار از این گلخانه ۴۴ نفر بوده که با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات دولتی و خودیاری به بهره برداری رسیده است.

کد خبر 1211000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha