خون پاک شهیدان این کشور را از لوس استبداد و استکبار پاک کرد

حجت الاسلام نظرپور گفت: همه این افتخارها به مدد خون شهیدان و امام شهیدان است و خون پاک شهیدان این کشور را از لوس استبداد و استکبار پاک کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام «ولی نظرپور» امروز (8 شهریورماه) در آئین گرامیداشت 310 شهید والامقام فصل تابستان استان و شهدای دولت گفت: پروردگار عالم در قرآن کریم پس از جنگ های دوران صدر اسلام وقتی مردم از تلف شدن و از دست دادن عزیزان صحبت کردند آیه «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» نازل شد که کسانی که در راه خدا مجاهدت می کنند زنده هستند و شهید محسوب می شود.

 

کارشناس فرهنگی و مذهبی تصریح کرد: شهادت یعنی زیبایی و جلب رضایت الهی و امام حسین (ع) نیز در لحظه شهادت به خداوند متعال اقتدا کرد.

 

وی اظهار داشت: همچنان که در این آیات تاکید شده است شهدا شاهد اعمال و رفتار ما هستند و در صدر اسلام وقتی ابوسفیان لشکر پیامبر را که دید پرسید که شما چگونه پیروز شدید با اینکه تجهیزات و شمشیر و اسب و شتر ما بیشتر از شما بود جواب دادن که ما اتکا به قدرت حق تعالی پیروز شدیم.

 

حجت الاسلام نظرپور افزود: این ایثار، مجاهدت و از خود گذشتگی در روز قیامت طبق آیات بیان شده بدون حساب و کتاب وارد بهشت خواهند شد و اباعبدالله الحسین (ع) در روز عاشورا به همه اعضای خانواده خود تاکید می کند که شما برای گرفتاری در بلا و آزار و اذیت آماده باشید اما روزی فراخواهد رسید که دشمنان خار و ذلیل و مضمحل خواهد شد اما شما عاقبت به خیر و با عزت و آزادگی از این ایام عبور خواهید کرد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امروز کسانی که به ملت ایران خسارت وارد کردند در همین وضعیت هستند و با ذلت و خفت روزگار سپری می کنند زیرا شهدا بودند که با فدا کردن جان های خود توانستند کشور را تطهیر کنند.

 

حجت الاسلام نظرپور یادآور شد: در جنگ جهانی اول و دوم شاهد هستیم قدرت های بزرگ به ایران سفر می کردند اما به مقامات ایرانی اجازه حضور و صحبت کردند و اظهار نظر ندادند اما امروز ورق به مدد شهدا برگشته و با عزت و اقتدار حرفی برای گفتن داریم و به آمریکا «نه» گفتیم و آمریکا را تسلیم خواسته های خود کرده ایم.

 

کارشناس فرهنگی و مذهبی اضافه کرد: همه این افتخارها به مدد خون شهیدان است و امام شهیدان است و خون پاک شهیدان این کشور را از لوس استبداد و استکبار پاک کرد.

 

حجت الاسلام نظرپور اذعان داشت: هفته دولت را به همه دولتمردان تبریک می گوئیم و اما از آن استمداد داریم که تلاش مضاعفی را در راه خدمت به مردم و پاسداری از خون شهیدان داشته باشند و امروز نیازمندان امنیت اقتصادی هستیم و نباید اختلاس و خیانت و پایمال کردن اموال دولتی به چشم بخورد.

 

کارشناس فرهنگی و مذهبی بیان کرد: شهدا از حب قدرت دوری کردند و راه را شناختند و به مسئولیت خود متعهد بودند و فشار و تهمت را سپری کردند و در راه امام و انقلاب ثابت قدم ماندند و امیدواریم این شهدا با شهدای کربلا محشور شوند و نعمت مجاهدتی که امام و شهدا نصیب این ملت کرده اند راه آنها همچنان ادامه داشته باشد.

 

کد خبر 1211003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha