امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار نظامی و دفاعی است

حجت الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور ،گفت: دشمنان ما فکر می کردند با حمایت نظام سلطه ظرف یک هفته نظام دینی و اسلامی و حاکمیت قرآنی ساقط می‌شود اما امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار نظامی و دفاعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه،پیش از ظهر امروز سه شنبه ۸ شهریور در مراسم گرامیداشت هفته دولت ،گفت: امروز توفیق پیدا کردیم به مناسبت گرامیداشت یاد شهدای والامقام انقلاب اسلامی ایران، شهیدان رجایی و باهنر باشیم و در این استان که مشهور به مردم ولایی، انقلابی و غیور و کسانی است که از اسلام و انقلاب و از حاکمیت نظام اسلامی در مقابل تهدیدات بیگانگان دفاع جانانه کردند تا جایی که آمار شهدای این استان نزدیک به ۱۰ هزار شهید ۲۰ هزار جانباز و حدود ۸۵۰ شهیده از زنان آزاده و غیور این سرزمین است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع،افزود: زمانی که به تصاویر شهدا نگاه می  کنم علاوه بر شهیدان رجایی و باهنر محفل ما مزین شده به تصاویر شهدای بزرگی که هرکدامشان برای دفاع از اسلام و قرآن جان دادند وقتی حوادثی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد زمانی که دشمنان به کشور ما حمله کردند همین استان کرمانشاه اولین استانی است که درگیر تجاوز دشمنان و بیگانگان شد و به سرزمین ما حمله کردند زنان و مردان و کودکان ما را زیر بمباران های خود قرار دادند .

 

وی خاطر نشان کرد: بیش از هزار و ۱۵۰ بار نقاط مختلف این استان بمباران شده است تمام زنان و فرزندان بی گناه ما کشته شدند و حوادث دیگری و این سوال به وجود می‌آید که اگر ما اصرار بر گرامیداشت این مناسبت‌ها داریم و نام شهیدان را گرامی داشته شود برای این است که نسل جوان ما و کسانی که آن دوران را ندیده و درک نکرده‌اند بدانند در این کشور چه اتفاقی افتاده و مورد تعرض قرار گرفت و این همه شهید دادیم.

 

حجت الاسلام آقا جانپور ،تصریح کرد: در یک واقعه ی دلخراش در ۸ شهریور ۱۳۶۰ رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور در آتش کینه دشمنان می سوزند و به شهادت می رسند چه می شود که هفتاد و دو تن از بهترین فرزندان این مملکت از سه قوه مجریه قضاییه و مقننه یکجا در خاک و خون می غلتند و به شهادت می‌رسند؟ این سوال پیش می‌آید این حمله و این جنایت برای چه بود؟ مگر ملت ما چه گناهی کردند؟ گناه ملت ما این بود که انقلاب کردند تا از زیر سلطه ظالمان و مستکبران و زورگویان خودشان را خارج کنند و آنها گفتند ما نمی‌خواهیم دیگر نوکر باشیم میخواهیم آقای خود باشیم ما نمی‌خواهیم بیگانگان بر مقدرات نظامی اقتصادی سیاسی و اجتماعی ما مسلط باشند و ذخایر ما را چپاول کنند می‌خواهیم روی پای خود بایستیم.

 

 رئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلامی برای اولین بار در تاریخ ایران برقرار شد. مردم شعار می‌دادند استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی،اظهار کرد: ملت ما می خواستند مستقل باشند زیر بار نظام دیکتاتوری و قلدری زورگویان عالم نرود آیا این جرم است؟ خودمان می‌خواهیم بر مقدرات خود حاکم باشیم این جرم است؟ نمی‌خواهیم مستشاران خارجی که در کشور حضور داشتند و هر جنایتی که دلشان می‌خواست انجام بدهند از مصونیت سیاسی و قضایی برخوردار بودند؛ آیا این جرم است که به کشور و ملت ما حمله و تجاوز کنند و در کشور دست به ترور و جنایت بزنند و فکرشان هم این باشد که این مملکت به زانو در می آید و تسلیم می شود و زمانی که جنگ را بر ما تحمیل کردند، در دوران دفاع مقدس در این استان حضور پیدا کردم خاطراتی را از سرپل ذهاب، سومار و مناطق عملیاتی این استان دارم.

 

 وی گفت:دشمنان ما فکر می کردند با حمایت نظام سلطه ظرف یک هفته نظام دینی و اسلامی و حاکمیت قرآنی ساقط می‌شود اما مقاومت و ایستادگی و روحیه ایثارگری و خدا باوری به صورتی شد که برای اولین بار در تاریخ ایران اجازه ندادیم یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن باقی بماند. البته در آن زمان وادادگانی بودند که می گفتند تسلیم شویم مذاکره کنیم و قدرت نظامی غرب را به رخ می کشیدند و می گفتند اقتدار دفاعی نداریم اما ملت ما مقاومت و ایستادگی را انتخاب کردند و در دوران دفاع مقدس که دشمنان ما صدام را حمایت کرده و عراق را انبار تسلیحات نظامی کرده بودند. وقتی آنها به مردم و رزمندگان ما حمله کرده و آنان را موشک بر آن می کردند ما نمی‌توانستیم دفاع کنیم اما ببینید امروز در چه وضعیتی قرار داریم.

 

 حجت الاسلام آقاجانپور ،اظهار کرد: در نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی بخشی از توانمندی‌های دفاعی کشور را در معرض دید مسئولانو مردم قرار دادیم و روسای قوای سه گانه و مسئولین لشکری و کشوری وقتی دستاوردهای دفاعی ما را دیده اند نه اینکه بخواهیم تفاوت قبل از انقلاب و وضعیت الان را یادآوری کنیم یا اینکه در دوران دفاع مقدس در چه وضعیتی قرار داشتیم از دو سال گذشته تا امروز دستاوردهای شگفت‌آوری در صنعت دفاعی کشور رخ داده است به واسطه استفاده از ظرفیت دانشمندان نخبگان و متخصصین ایران زمین است که توانستیم به این اقتدار دفاعی برسیم.

 

رئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع،گفت:شهید محسن فخری زاده شهید داشمند فقید و  ارجمند هسته ای کشورمان در دوران حیات گمنام و ناشناس بود کارهای بسیار ارزشمندی که این شهید والامقام در حوزه دفاعی و هسته ای کشور انجام داده اند به قدری بی شمار و ارزشمند است که بسیاری از آنها بازگو نشده است و امروز اگر ایران اسلامی از امنیت برخوردار است در مقایسه با کشورهای منطقه و همسایگان به واسطه همین شهدا  و خدمات و زحمات ارزشمند آنان به اسلام و انقلاب است  و امروز نظام سلطه برای دشمنی با ملت ایران به مانند پلنگ دندان تیز کرده که اگر ضعف ما را ببیند به ما حمله کند اما این اقتدار نظامی و دفاعی ملت ایران است که عامل بازدارنده برای آنان است.

 

وی با بیان اینکه همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند «اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند حیفا و تل آویو را با خاک یکسان می کنیم» امروز این اقتدار در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و همین باید در بخش‌های دیگر نیز به وجود بیاید،تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به جای رسیده که موشک های نظامی دوربرد با دقت بسیار بالا و نقطه زن تولید کرده‌ایم و  وقتی سخن می گوییم از رجایی و باهنر سردار دلها حاج قاسم سلیمانی صیاد شیرازی شهید حسن باقری شهید همت شهید باکری سردار شهید همدانی می‌گوییم این ها که نماد های مقاومت و ایستادگی هستند. اینها با خدا معامله کردند و از تقاطع تعلقات دنیایی بریدند که امروز توانستیم پیشرفت کنیم.

 

 حجت الاسلام آقاجانپور، گفت:شهید رجایی از خانواده فقیر بود دستفروشی می کرد بعد از پیروزی انقلاب وزیر آموزش و پرورش، سپس نخست وزیر و در نهایت رئیس جمهور این کشور شد اما زندگی،منش وسیره او هیچگاه تغییر نکرد، خود را همان معلم می دانست و خانه و زندگی و حقوقش همان حقوق معلمی بود اهل تشریفات و اینگونه موارد نبود برای خدا کار می کرد مردمی بود و اهل تواضع می گوییم چه شد که رجایی و باهنر جاودانه شدند چون آنها زندگی و عمرشان را وقف خدمت به خدا کردند و هر که از این چنین کند جاودانه خواهد شد.


 وی با اشاره به حادثه عظیم کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین در ادامه خاطرنشان کرد: دفاع از اسلام و قرآن هزینه دارد امام حسین علیه السلام نیز برای دفاع از اسلام و قرآن هزینه داد هزینه این بود که سر از تنش جدا کردن گلوی علی اصغر را آماج تیر سه شعبه قرار داده علی اکبر را به شهادت رساندند اما باید این هزینه را پرداخت کند آنچه که می ماند حق و حقانیت و معنویت است.

 

رئیس عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع، ابراز کرد: امروز در هفته دولت، دولتمردان ما باید بدانند علاوه بر اینکه فرصت برای ما وجود دارد که یاد کنیم از شهیدان رجایی و باهنر به عنوان نمادهای ارزشی دولت مردمی و خدمتگزار از اینها درس بیاموزیم فرصتی است که به این مردم مظلوم، محروم و انقلابی خدمت کنید و  امروز دولت مردمی و خدمتگزار آقای رئیسی به طور جدی دارد کار می کنند و گام بر می دارد و هیچ روز استراحت ای ندارد روزهای تعطیل هم درگیر سفرهای استانی و پیگیری ها است.
 

وی در پایان گفت:مسئولان و  بزرگان باید بدانند مسئولیت امانت است و فرصت برای ادای وظیفه و مسئولیت ها محدود است از این فرصت استفاده کنیم و به مردم خدمت کنیم.

کد خبر 1211023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha