جامعه هدف بهزیستی نیازمند حمایت پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

شرفی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی نیازمند حمایت پارک علم و فناوری است، گفت: اجرای دوره های استارتاپی ویژه جامعه هدف و برقراری ارتباط بین آن ها و شرکت های دانش بنیان همچنین راه اندازی خانه خلاق حوزه بهزیستی با همکاری پارک علم و فناوری اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «حسن شرفی» امروز (8 شهریور) در نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری با پراک علم و فناوری خراسان جنوبی اظهار داشت: جامعه هدف بهزیستی نیازمند حمایت پارک علم وفناوری هستند.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: نیازهای جامعه هدف همیشه حمایت مالی، تامین مسکن و حتی صرفا تأمین شغل نیست، گاهی معلول یا مددجوی بهزیستی در شرایطی قرار می‌گیرد که به لحاظ فیزیکی دچار مشکلاتی می شود، مشکلاتی که با یک نوآوری می توان آن نیاز را برآورد.

 

وی در ادامه گفت: مانند فردی که پنجه های دستش در حادثه ای قطع و معلول شده بود و با ایده پردازی و خلاقیت فردی که برایش پنجه فلزی درست کرده بود نیازش در حد زیادی مرتفع شد.

 

شرفی عنوان کرد: مسئله ای به این مهمی ما را بر آن داشت تا به سراغ پارک علم وفناوری بیاییم تا با انعقاد این تفاهمنامه بتوانیم علاوه بر وصل شدن به شرکت های دانش بنیان، شرایط حمایت پارک را هم از مددجویان تحت حمایت فراهم کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بهزیستی برای جامعه هدف شغل ایجاد نمی کنیم، افزود: بلکه شرایط ایجاد شغل پایدار توسط خود فرد را فراهم می کنیم و در این زمینه علاوه بر تسهیلاتی که در دولت سیزدهم بسیار افزایش داشته مشوق های زیاد دیگری هم داریم.

 

وی در ادامه گفت: پیشنهاد می کنیم که برگزاری دوره های استارتاپی ویژه جامعه هدف و برقراری ارتباط بین آن ها و شرکت های دانش بنیان همچنین راه اندازی خانه خلاق حوزه بهزیستی با همکاری پارک علم وفناوری استان اجرایی شود.

 

درادامه این جلسه تفاهمنامه همکاری بین اداره کل بهزیستی و پارک علم و فناوری استان منعقد شد که توسعه همکاری های علمی پژوهشی و فنی، اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی، توسعه برنامه‌های آموزشی، همکاری در زمینه انتشار کتب، انجام پروژه های ملی و بین المللی، مشاوره در مورد مشکلات اداره کل بهزیستی توسط اساتید و متخصصین کلینیک صنعت پارک، حمایت و جاری سازی اختراعات کاربردی و استفاده از ظرفیت های تخصصی و مالی پارک در جهت حمایت از علم و ایده های جامعه هدف بهزیستی استان از جمله مفاد این تفاهمنامه بود.

 

 

کد خبر 1211085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha