آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۳، آبرسانی به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار خراسان جنوبی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «جواد قناعت» عصر امروز (۸ شهریور) در مراسم افتتاح قنات روستای عیلکی خوسف اظهار کرد: امروز ۱۴۳ پروژه بخش کشاورزی خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تلاش های یک‌ساله دولت سیزدهم در کشور، افزود: طی این یک‌سال شاهد اجرای انواع پروژه ها و طرح ها و کارهای جدید و نو و انجام اقدامات بر زمین مانده از گذشته هستیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های جدید دولت سیزدهم مردمی است، گفت: رئیس دولت سیزدهم از جنس مردم و رنج کشیده است که این باعث شده تا دولت مردم را به خوبی درک کند لذا شهرستان و استانی را نمی‌توانیم پیدا کنیم که ظهور و حضور دولت سیزدهم را در آن ندیده باشیم.

 

قناعت با بیان اینکه در سفر اول رئیس جمهور به استان حدود صد مصوبه داشتیم که بیش از 30 مصوبه اجرا، 50 مصوبه در دست اجرا و بقیه در حال رایزنی برای اجرا است، افزود: یکی از این مصوبات احیای قنوات بود که با توجه به اینکه بیش از هفت هزار قنات در استان داریم ستاد احیای قنوات تشکیل شد و خروجی ۱۲۰ میلیارد تومان برای احیای قنوات بود که تاکنون حدود ۳۸ میلیارد تومان جذب و ۱۵۰ رشته قناعت از این محل،‌ در حال مرمت و بازسازی هستند.

 

وی با بیان اینکه طی یکسال عمر خدمت رسانی دولت در استان و کشور کارهای بزرگی در دستور کار قرار داریم که یکی از آنها موضوع جاده است، گفت: همان ابتدای دولت ۵۸۰ کیلومتر دوبانده کردن جاده در دستور دولت قرار گرفت که 50کیلومتر در شش ماهه دوم سال قبل انجام شد و 100 کیلومتر اکنون در دست اجرا است.

 

وی افزود: موضوع بیمارستان خوسف به طور جدی در دستور کار است که امید است بزودی به بهره برداری برسد.

 

مقام عالی دولت در استان افزود: در مورد آبرسانی به روستاهای بالای 20خانوار استان قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ تمامی روستاهای استان آبرسانی شود.

 

وی همچنین راه‌آهن را یکی دیگر از پروژه های بر زمین مانده از دولت‌های قبل ذکر کرد که به صورت جد در حال پیگیری است و با پیگیری های صورت گرفته سندیکای بانکی شکل گرفته و بزودی شاهد کلنگ زنی احداث راه آهن بیرجند- قاین و یونسی خواهیم بود. 

 

استاندار خراسان جنوبی در مورد انتقال آب خلیج فارس هم گفت: این موضوع به جد در حال پیگیری است که بزودی شاهد عملیات اجرایی لوله گذاری در خراسان جنوبی خواهیم بود. 

 

قناعت افزود: خط 4 انتقال اب از دریای عمان به زاهدان است که پیگیری کردیم که از زاهدان به زابل و بعد نهبندان و استان بیایید.

 

 

 

کد خبر 1211093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha