۱۴۳ پروژه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

همزمان با هفته دولت و با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با معاون اول رئیس جمهور، تعداد ۱۴۳ پروژه جهاد کشاورزی با اعتبار یک‌هزار و ۷۰ میلیارد ریال در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی عصر امروز (8 شهریور) در آیین افتتاح قنات روستای عیلکی شهرستان خوسف به نمایندگی از 143 پروژه بخش کشاورزی خراسان جنوبی که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: این تعداد پروژه با اعتبار یک هزار و 70 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که زمینه اشتغال مستقیم 101 نفر را فراهم کرده است.

 

وی با بیان اینکه از محل بهره برداری این تعداد قنات 67 هزار و 710 نفر از مزایای آن برخوردار می‌شوند، افزود: احیا و مرمت 700 متر از قنات 900 متری روستای عیلکی با هزینه‌کرد 9 میلیارد و 725 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: دبی این قنات ۱۰ لیتر بر ثانیه بود که بعد از احیا و مرمت به ۱۵ لیتر بر ثانیه رسیده است، همچنین این قنات زندگی و معیشت ۶۰ خانوار را تحت تأثیر قرار می ‌دهد.

 

جعفری با بیان اینکه اعتبار این پروژه از محل منابع مالی سال ۱۴۰۰ مصوبات سفر رئیس جمهور تأمین شده است، گفت: این طرح با مشارکت هشت میلیارد و 265 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و یک میلیارد و 460 میلیون از محل خودیاری اهالی روستای عیلکی پایین به اتمام رسیده است.

 

توسعه گلخانه های خوسف به مساحت 50 هکتار نیازمند اعتبار است
«محمدعلی ایمانی»، سرپرست فرمانداری خوسف هم در این مراسم با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، اقدامات و خدمات بسیار خوبی در کشور انجام شده است، اظهار کرد: شهرستان خوسف هم از این اقدامات بی بهره نمانده است. 

 


وی با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در شهرستان خوسف، افزود: شکوفایی محصولات استراتژیک شهرستان از عهده استان خارج است و عنایت ویژه دولت را می طلبد، با اعتبارات ویژه ملی این شهرستان به قطب اقتصادی کشور در عرصه‌های مختلف کشاورزی، دامداری و صنعتی تبدیل خواهد شد.

 


ایمانی با بیان اینکه شغل بیشتر مردم شهرستان خوسف کشاورزی و دامداری است، گفت: اما این شهرستان از کمبود منابع آبی در رنج است.


وی توسعه مجتمع گلخانه ای محمدیه و تکمیل مجتمع گلخانه ماژان به مساحت 50 هکتار را از جمله مطالبات مردم خوسف عنوان کرد و افزود: همچنین احیا و مرمت 100 رشته قنات به طول 20 هزار متر با اعتبار 30 میلیارد تومان نیازمند اعتبار است.

 


فرماندار خوسف همچنین تصریح کرد: انتقال آب از طریق لوله به میزان 40 کیلومتر با 13 میلیارد تومان و آبیاری کم فشار به میزان 375 هکتار با 78 میلیارد تومان اعتبار باید انجام شود که از جمله درخواست‌های مردم است.

 


وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود شرکت‌های سهامی زراعی، تولید 12 هزار تن شیر، هزار و 900 هکتار کشت باغات عناب، مجتمع گلخانه محمدیه، کشتارگاه صنعتی دام، دشت‌ های حاصلخیز خوسف، وجود 77 مرغداری، 64 پرواربندی و بزرگترین مجتمع پرواربندی شترمرغ را از جمله مزیت‌های این شهرستان است.

 

 

کد خبر 1211095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha