دستگاه‌ها و ادارات تکریم ارباب رجوع را در اولویت قرار دهند

حجت‌الاسلام روحانی خدمت به مردم را مهمترین هدف شهیدان رجایی و باهنر ذکر کرد و گفت: انتظار داریم در این دولت انقلابی و جهادی، دستگاه‌ها و ادارات تکریم ارباب رجوع را به معنای واقعی کلمه در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (سه‌شنبه، ۸ شهریور) در مراسم تجلیل از مدیران و کارکنان برتر ادارات شهرستان رودسر اظهار داشت: از فرماندار جهادی، میدانی و پرتلاش شهرستان رودسر و کلیه پرسنل برای تشکیل چنین جلسه‌ای قدردانی میکنم زیرا در دو سال گذشته به علت شرایط کرونایی ما شاهد برگزاری اینگونه محافل نبودیم.
 
امام جمعه شهرستان رودسر مناسبت هشتم شهریور و انفجار دفتر نخست‌وزیری به دست منافقان و شهادت مظلومانهٔ شهیدان رجایی و باهنر را روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی خواند و بیان داشت: دشمن تصور غلطی داشت و هنوز هم همین تصور غلط را نسبت به کشورمان دارد زیرا با گرفتن عناصر اصلی انقلاب نمی‌تواند ما را متوقف کند.
 
روحانی به فرمایشات امام خمینی رحمت‌الله علیه مبنی بر اینکه با رفتن رجایی و باهنر و این ترورها انقلاب ملت ایران اسلامی متوقف نمی‌شود اشاره داشت و اضافه کرد: دشمن و آنهایی که شعار خدمت به خلق را سر می‌دادند با ترورهای کور، دولت انقلابی و مردمی را از ملت گرفت و بزرگترین خیانت و جنایت را با این ترورها انجام دادند.
 
وی خدمت به مردم را مهمترین هدف شهیدان رجایی و باهنر ذکر کرد و ادامه داد: علت نامگذاری هفته دولت تنها به خاطر شهادت این عزیزان و خدمتگذاران انقلاب نبود بلکه به علت از دست دادن دولت جهادی و انقلابی هفته دولت در تقویم کشور به ثبت رسید.
 
امام جمعه شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه در هفته دولت سه دهه قبل این عنوان را به نام خودشان مصادره کردند و ما هفته دولتی به معنای واقعی نداشتیم افزود: در یکسال اخیر ما طعم هفته دولت را به خوبی چشیدیم در حالیکه آن افراد با نام و خون شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت را پیش بردند و با هزاران خیانت به این شهیدان و خط آنان کار خود را به پایان رساندند.
 
روحانی یاد و خاطره کارمندان شهید کشور و استان گیلان را نیز گرامی داشت و خطاب به کارمندان حاضر در جلسه اذعان کرد: کارمندان سه ناظر دارند که بر کارشان نظارت می‌کنند که مهمترین آن خداوند متعال است و پروردگار شاهد و ناظر اعمال و عملکرد آنان و همه ماست.
 
وی وجدان و فطرت پاک آدمی را دومین ناظر بر اعمال و عملکرد کارمندان نسبت به مردم دانست و گفت: حکومت و بازرسان حکومت سومین مولفه‌ای است که بر عملکرد کارمندان نظارت می‌کند که معتقدم اگر کارمندی بازرس اول و دوم یعنی خداوند متعال و وجدان را مدنظر داشته باشد از بازرس حکومتی دیگر ترس و هراسی نخواهد داشت.
 
امام جمعه شهرستان رودسر آیه ۱۴ سوره علق را بزرگترین درس اخلاق برای همه ما از جمله کارمندان و مدیران ذکر کرد و ضمن تاکید بر اهمیت وافر تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: در دولت‌های قبلی شعارهای زیادی داده شد اما انتظار دارم در این دولت انقلابی تکریم ارباب رجوع را به معنای واقعی کلمه در اولویت قرار دهیم.
 
روحانی با تقدیر و تشکر از عملکرد برخی از کارمندان ادارات در بحث تکریم ارباب رجوع تصریح کرد: به مدیران و رؤسای ادارات و دستگاه‌ها توصیه می‌کنم به وضعیت معیشت زیردستان و زیرمجموعه خود توجه داشته باشند زیرا بدون شک اتخاذ چنین رویه‌هایی علاوه بر رضایت خداوند و افزایش روحیه فرد، بهره‌وری کارمند و پرسنل را در عرصه کار و خدمت به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیران هر دستگاه و اداره‌ای باید به نحوه کار پرسنل زیرمجموعه خود نظارت کافی و دقیق داشته باشد اهمیت اقامه نماز در سطح ادارات را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: باید به کارمندان و شخصیت آنان احترام گذاشته شود زیرا چنین رویه‌ها‌یی در حکومت اسلامی و در انقلاب ما پذیرفته شدنی است.
 
کد خبر 1211105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha