افزایش مهارت های ارتباطی راهکاری مؤثر در پیشگیری از طلاق

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل بر ضرورت افزایش مهارت های ارتباطی برای پیشگیری از طلاق تاکید کرد.

حیدر ایمانیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: اعتیاد، دخالت های بی مورد خانواده ها، خیانت و عدم آگاهی والدین و زوجین در انتخاب و همچنین استقبال ناچیز خانواده ها از آموزش های پیش ازدواج  مهم ترین عامل افزایش طلاق در شهرستان آران و بیدگل است.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل افزود: فراگیری آموزش هایی مانند کنترل خشم و هیجانات و افزایش مهارت های ارتباطی و قدرت نه گفتن قبل و بعد از ازدواج برای زوجین و خانواده ها راهکاری مؤثر در پیشگیری از طلاق است.



ایمانیان تاکیدکرد: در زندگی مشترک می بایست از بازگشت به گذشته خودداری کرد، چرا که این امر سبب بیشتر شدن مشکلات و مشاجرات میان همسران می شود.



رئیس اداره بهزیستی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه اگر ارتباط دوستانه و صمیمی زن و شوهر کم شود می تواند زمینه ساز طلاق عاطفی و در ادامه طلاق قانونی و یا خیانت شود، تصریح کرد: همسرآزاری نتیجه مستقیم کاهش روابط دوستانه زن وشوهر و یکی از عوامل افزایش طلاق در شهرستان است.

 

ایمانیان یادآورشد: هرچند تعداد مراجعین به مراکز مشاوره طی یک سال گذشته بیش از  دو هزار و ۳۰۰ نفر بوده است، با این وجود آمار همسر آزاری و کودک آزاری به دلیل عدم مراجعه آنان به مراکز مشاوره بهزیستی پنهان است، ولی نمی توان وجود آن را در شهرستان انکار کرد.

کد خبر 1211145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha