راه شهدا در مسیر و امتداد عاشورای حسینی است/ اربعین حسینی پیوند فرهنگ عاشورایی و مهدویت است

سردار شاکرمی با بیان اینکه گفتمان انقلاب برگرفته از عاشورای حسینی بوده است و این راه نیز ادامه دارد، گفت: حضور زوار از کشورهای مختلف در کنگره بزرگ اربعین حسینی برگرفته از تاثیر عرفانی عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،  فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام، شامگاه سه شنبه(۸ شهریور) در یادواره شهدای کارمند استان ایلام، اظهار کرد: عزت و سربلندی ملت عزیز ایران مدیون حماسه ماندگار شهیدان است، حماسه  شهیدان ما مستندی از صحنه عاشورا است، عاشورا  مترکم و فشرده در نیم روز اتفاق افتاد و تا قیام و قیامت همه بشریت را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

سردار« جمال شاکرمی» با بیان اینکه مغناطیس پرجاذبه اربعین حسینی بخش از عاشورا است، افزود: شهیدان ما در مسیر عاشورا و اربعین قرار دارند، یکی از جنبه های نورانی عاشورا بعد عرفانی است که دارای دو بال بُریدن از غیر خدا  و وصل شدن به خداست و همه زیبایی های عاشورا در جبهه حق منوط به این جنبه عرفانی است.

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی هم نشات گرفته از عاشورای حسینی است، یادآور شد: عمده مولفه های پیش برنده جنبه عرفانی عاشورا در قامت شهیدان پیداست و اصحاب عاشورا از غیر خدا بریدند  و جان خود را در راه خدا فدا کردند، گذشت، ایثار، مردانگی، شجاعت، ادب  و همه این مولفه ها در جنبه  عرفانی عاشورا وجود دارد و در مرام همه شهدای ما دیده می شود.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ابراز کرد: امروز تجلیل از شهدا تجلیل از راهی است که در امتداد عاشورا قرار دارد، همه اصحابی که در صحنه عاشورا قرار گرفتند جنبه عرفانی عاشورا را رعایت کردند، در عاشورا کسانی که در کنار امام حسین(ع) قرار داشتند خود را کوچک می دیدند و ادب در صحنه عاشورا جاری و ساری بوده است.

 

سردار شاکرمی بیان کرد: در همه صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، خانواده های شهدا همراه  بوده اند و در سخت ترین صحنه ها حضور داشتند و در عاشورا این صحنه ها وجود داشت، آنچه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را در جایگاه والایی در صحنه عاشورا قرار می دهد، ادب، بصیرت، آگاهی و ولایتمداری بوده است.

 

وی گفت: ما می توانیم  امروز در واحدهای دانشگاهی، سیره شهید رجایی را ارائه دهیم، این برگرفته از جنبه  عرفانی عاشورا است، شهیدان در جایگاه والایی قرار دارند، شهیدان فنا فی الله بودند و شب عاشورا شب شهید است و شب گفت و گو با خداست.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با اشاره به اینکه اربعین حسینی و حضور افراد از کشورهای مختلف در این پیاده روی بزرگ برگرفته از تاثیر عرفانی عاشورا است، افزود: چرا امروز به دنبال بستن مسیر اربعین هستند چون می دانند که پیوند عاشورا و  فرهنگ مهدویت در اربعین حسینی شکل می گیرد.

 

سردار شاکرمی با اشاره به اینکه  هفته دولت تحلیل از همه مجاهدت هایی است که در قامت نظام جمهوری اسلامی برای خدمت به مردم شکل می گیرد و برای ماندن نظام در صحنه مقابله با دشمن جان عزیز خود را فدا می کنند، گفت: گفتمان انقلاب که امام راحل بنیانگذاری کردند، برگرفته از عاشورای حسینی بوده است و این راه نیز ادامه دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: همه کسانی که نسبتی با شهادت دارند، جایگاه رفیعی دارند و می توانند از معنویات شهیدان در راه شهدا گام بردارند و این مسیر که برای دست یازیدن به قله های پیشرفت و ترقی است به یاد و نام شهدا و قرار گرفتن در مسیر شهدا، روشن  و درخشان است.

کد خبر 1211149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha