آموزشگاه هنرهای سنتی و کارگاه صنایع چوبی در ابهر افتتاح شد

به‌مناسبت هفته دولت آموزشگاه هنرهای سنتی و کارگاه صنایع چوبی در ابهر جهت اشتغال زایی با دریافت مجوز رسمی و تسهیلات از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در هفته دولت آموزشگاه آزاد هنرهای سنتی نارون شهرستان ابهر با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ابهر افتتاح شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اهداف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از بخش خصوصی است افزود:‏‏ آموزشگاه آزاد هنری نارون اولین آموزشگاه هنرهای سنتی در سطح استان زنجان می باشد که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت آموزشی دارد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر در جهت توسعه فعالیت و تجهیز آموزشگاه، مبلغ ٥٠٠ میلیون ریال تسهیلات کم بهره " سامانه تحفه" از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آموزشگاه اعطا نموده است.

 

آیسان صادقی در خصوص فضای آموزشی آموزشگاه نارون گفت: آموزشگاه نارون در مکانی با متراژ ۸۰ متر مربع و مجهز به انواع دستگاههای نجاری مانند اره چکشی، فرز مینیاتوری، اره مویی برقی، فرز انگشتی، مینی فرز ، عمود بر و ... است. این آموزشگاه توانایی اشتغال زایی و کارآفرینی برای هنرجویان را مهیا نموده است و همچنین ظرفیت تولید بالایی در ساخت صنایع دستی چوبی از جمله منبت، مشبک و معرق چوب، حجم چوبی و فلزی دارد. این آموزشگاه حضور فعالی در نمایشگاههای ملی کشور و رویدادهای مهم صنایع دستی با هدف معرفی تولیدات هنرمندان شهرستان، ایجاد کارآفرینی و اشتغال زایی برای هنرجویان دارد که امیدی تازه برای جوانان کشور خلق کند و روز به روز کیفیت و سطح آثار هنری خود را ارتقا دهد.

 

مدیرمسئول آموزشگاه هنرهای سنتی نارون حمیده کاظمی متولد 1365، از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی و هنرهای سنتی شهرستان ابهر و فارغ التحصیل رشته صنایع دستی از دانشگاه الزهرا تهران می باشد. کسب چندین مقام در جشنواره های هنرهای تجسمی، شرکت در نمایشگاه های ملی صنایع دستی و داوری مسابقات و جشنواره ها را در سابقه هنری خود دارد.

 

کد خبر 1211218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha