منظومه فکری انقلاب اسلامی ایران در حال جهانی شدن است

فرخنده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باعث ایجاد یک منظومه فکری جدید در جهان شد، گفت: امروز این منظومه فکری در حال توسعه یافتن است و جوانان اگر منظومه فکری نداشته باشند با کوچک ترین شبهه ای به مسیر اشتباه خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی فرخنده» امروز (9 شهریور) در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی جایگاه قانون گذاری بوده بنابراین حضور اعضای اصلی در جلسات ضروری است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات اولین شورای فرهنگ عمومی در استان بیان کرد: تشکیل هیئت اندیشه ورز ذیل شورای فرهنگ عمومی از جمله مصوبات جلسه قبل بوده که قالب این هیئت بسته و مسئول هم مشخص شده است.

 


وی با اشاره به وظایف هیئت اندیشه ورز، اظهار کرد: مقرر شده طرح های پیشنهادی ابتدا توسط کارشناسان این تیم ارزیابی و سپس برای رای گیری در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

 


وی با بیان اینکه تشکیل شورای مشورتی زیر چتر فرهنگی استان مد نظر است، گفت: همچنین تشکیل کمیته های تخصصی از دیگر مصوبه های شورای فرهنگ عمومی بوده که در این راستا پنج کمیته احصا شده است.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی افزود: کمیته رصد فرهنگی و اجتماعی از جمله کمیته های احصا شده بوده که پژوهش های مربوط به شورای فرهنگ عمومی را بر عهده دارد.

 


وی کارگروه اخلاق، معنویت و فرهنگ عمومی را از دیگر موارد احصا شده دانست و افزود: نماز، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، احیای مساجد و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان زیرشاخه های این کارگروه تعریف شده است.

 


فرخنده با بیان اینکه کمیته رسانه و فضای مجازی، کمیته هنر، محصولات و صنایع فرهنگی و کمیته خانواده از دیگر موراد احصا شده است، افزود: ازدواج آسان، تحکیم بنیان خانواده، جمعیت و عفاف و حجاب از رسالت های کارگروه خانواده است.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی محور باشد، افزود: نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی به عنوان اولین برنامه عملیاتی شورای فرهنگ عمومی استان در دولت سیزدهم راه اندازی شد.

 


بنا به گفته وی، تقویت هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی یکی از مولفه های مورد تاکید نقشه مهندسی کشور است.

 


فرخنده با اشاره به ایجاد غرفه «نذر فرهنگی» در نمایشگاه، افزود: در این غرفه نذورات مردمی برای تامین بسته های کمک آموزشی ویژه دانش آموزان نیازمند جمع آوری می شود.

 


وی ادامه داد: همچنین در غرفه «بازیافت»، کتب کهنه از مراجعه کنندگان تحویل گرفته می شود و به آن ها نوشت افزار و لوازم التحریر دارای هویت اسلامی ایرانی تحویل داده می شود.

 


فرخنده با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی دفاتری با هویت سرداران استان چاپ شده است، گفت: چاپ تصاویری از میراث فرهنگی استان و نمادهایی از مثبت بودن جمعیت از دیگر اقدامات انجام شده است.

 


دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: با پیگیری متولیان تاکید شده، استفاده از لوازم التحریر و کیف های دارای نماد های غربی توسط  دانش آموزان ممنوع شود.

 


وی با اشاره به طرح مردمی «سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبری» بیان کرد: این طرح توسط جهاد دانشگاهی در مرحله ثبت نام بوده که بسیار ارزشمند است.

 


فرخنده ادامه داد: تربیت نیروی تراز انقلاب، گفتمان سازی اهداف انقلاب از جمله اهداف این طرح است که نقش بسزایی در ترویج منظومه فکری رهبری دارد.

 

فرخنده با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی باعث ایجاد یک منظومه فکری جدید در جهان شد، ادامه داد: امروز این منظومه فکری در حال توسعه یافتن است و جوانان اگر منظومه فکری نداشته باشند با کوچک ترین شبهه ای به مسیر اشتباه خواهند رفت.

 


گفتنی است؛ با توجه به ابلاغ معاون اول رئیس جمهور مبنی بر مجاز بودن دستگاه ها برای صرف دو درصد از بودجه سالیانه در حوزه فرهنگ، مصوب شد این بودجه در راستای تامین ترسیم نقشه مهندسی استان هزینه شود. اجرای طرح فرهنگی و تربیتی در مدارس و دانشگاه ها از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد برای سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان آماده شود.


ایجاد کارگروه های تخصصی و برش ادارات در نقشه مهندسی استان از دیگر مصوبات دومین جلسه شورای فرهنگی عمومی استان بود.


همچنین در این جلسه، «طیبه عابدینی» به عنوان مسئول دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و «زینب رمضانی» به عنوان نماینده جراید در شورای فرهنگ عمومی معارفه و «زهره روستا، ذبیح الله اوحدی، مهدی دیانی» از شخصیت های فرهنگی، هنری به عنوان عضو شورا منصوب شدند.

 

 

کد خبر 1211275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha