نشست شورای اداری شهرستان جیرفت برگزار شد

امروز (۸ شهریور) نشست شورای اداری شهرستان جیرفت با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۸ شهریور) نشست شورای اداری شهرستان جیرفت با حضور سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان و اعضای این شورا برگزار شد.

 

حجت الاسلام «میثم تارم» در این نشست، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت فرصتی است که دولتمردان و مدیران گزارشی از عملکرد اقدامات خود را ارائه دهند.

 

امام جمعه جیرفت با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: ایشان در این دیدار تاکید داشتند مردم در جریان اقدامات دولتمردان برای کشور باشند.

 

وی ابراز کرد: دولت رئیسی در ابتدای امسال یک جراحی اقتصادی را شروع کرد اقدامی دولت های گذشته با توجه به پیامدها، جرات اجرای آن را نداشتند اما رییس جمهوری مصلحت کشور و مردم را بر هر امری ترجیح داد.

 

حجت الاسلام تارم ادامه داد: دشمن تلاش کرد تا مردم را در مقابل نظام، مسئولین و دولتمردان قرار دهد اما مردم بصیر با دولت همکاری کردند.

 

امام جمعه جیرفت سفرهای استانی و دیدارهای دولت مردمی را مایه امید آفرینی در جامعه دانست و افزود: این اقدام دولت مردمی مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

 

وی اظهار کرد: سفر رییس جمهوری پس از وقوع سیلاب به مناطق سیل زده جنوب کرمان یک کار فوق العاده ارزشمند و انقلابی قابل تقدیر است و این در کنار مردم بودن موجب کاهش آلام سیل زدگان شد.

 

حجت الاسلام تارم با اشاره به سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، خاطرنشان کرد: هر چند این سفر آخرین سفر از دور سفرهای استانی ریاست جمهوری بود اما حاوی خبری مسرت بخش برای مردم جنوب کرمان بود.

 

امام جمعه جیرفت اظهار کرد: استان کرمان پهناور است و برای رسیدگی به امور آن چاره ای جز استقلال بخشی از آن نیست.

 

وی تصریح کرد: ما نسبت به مرکزیت استان کرمان جنوبی هیچ گونه حساسیتی نداریم زیرا مهم این است که با تشکیل این استان محرومیت منطقه کاسته شود.

 

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: استان شدن یک بحث سلیقه ای و شعاری نیست بلکه بر مبنای شاخص های خاصی صورت می گیرد و امیدواریم سایر مناطق استان کرمان نیز در آینده ای نزدیک براساس نظر دولتمردان، تقسیمات کشوری و تامین زیرساخت ها مستقل شوند.

 

احمد بلندنظر در این نشست هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش خدمات دولت دانست و گفت:  امروز در روستای خالق آباد، فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهری به بهره برداری رسید.
 
فرماندار جیرفت بیان کرد: پروژه گاز رسانی به ساردوئیه و روستاهای تابعه آن با اعتبار ۶۳۰ میلیارد تومان  بزرگترین پروژه ای بود که در این هفته به بهره برداری رسید.
 
وی با اشاره به چالش ها و مشکلات شهرستان جیرفت ابراز کرد: همه مشکلات به صورت مکتوب برای استاندار ارسال شده است و برای توسعه پایدار و رفع محرومیت منطقه نیاز به اعتبار ویژه ای داریم.
 
بلندنظر ادامه داد: فعال سازی طرح جیرفت سه راهی بم، راه اندازی مرز هوایی فرودگاه و راه آهن از نیازهای ضروری شهرستان است.
 
فرماندار جیرفت با اشاره به این که جنوب کرمان قطب کشاورزی است، عنوان کرد: در زمینه تسهیلات اشتغالزایی نیازمند حمایت بانک ها به ویژه بانک کشاورزی هستیم.
 
وی احداث و تکمیل بیمارستان ۲۵۸ تخت خوابی را از دیگر نیازهای ضروری شهرستان برشمرد و افزود: از آنجایی که ۷۰ درصد کلاس های درس فرسوده هستند و ۴ مدرسه نیز در کانکس دایر می باشند بنابراین شهرستان نیاز به احداث ۴۰۰ کلاس درس دارد.
 
بلندنظر در خاتمه عنوان کرد: رفع مشکل برق معادن ساردوئیه و بخش اسماعیلی نیازمند راه اندازی پست فوق توزیع برق است.
کد خبر 1211283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha