خبرگزاری «پانا» ظرفیتی‌ در خدمت انقلاب است

کریمی گفت: خبرگزاری «پانا»، صرفا مختص سازمان دانش‌ آموزی نیست و ظرفیتی‌ در خدمت انقلاب است و در زمینه آموزش‌ های خبرنگاری و سواد رسانه و فضای مجازی ویژه دانش ‌آموزان و معلمان فعالیت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی کریمی»، امروز (چهارشنبه 9 شهریور) در نشست هم‌ اندیشی معاونان پرورشی و تربیت ‌بدنی ادارات آموزش و پرورش استان فارس گفت: سازمان دانش ‌آموزی، نهاد متولی تربیت اجتماعی در دانش ‌آموزان است که با بهره‌ از تشکل پیشتازان، مجلس دانش ‌آموزی و خبرگزاری «پانا» به تحقق ماموریت ‌ها و رسالت ‌های خود با رویکرد تحولی و ماموریت محوری و تربیت اجتماعی با نگاه انقلابی می پردازد.

رئیس سازمان دانش‌ آموزی استان فارس افزود: سازمان دانش‌ آموزی به دنبال کار تربیتی تخصصی است و باید برای تربیت تمام ساحتی از تمام امکانات و ظرفیت‌ ها برای ارتقای آموزشی و تربیتی دانش ‌آموزان استفاده شود.

وی اضافه کرد: سازمان دانش ‌آموزی فارس کریمی در راستای بسته تحولی ویژه، برنامه‌ هایی در سطح استان اجرا کرده است و ویژه برنامه فراگیر «دختران بانوی بهشت» که برای اولین ‌بار در کشور برگزار شده از نمونه های آنهاست.

کریمی اعلام کرد: برپایی ایستگاه‌ های فرهنگی و بصیرتی در مدارس،  پایگاه‌های اوقات فراغت در مناطق کم برخوردار،‌ تاسیس فاز اول «باشگاه مهارت»، راه ‌اندازی خانه دانش ‌آموز، دوره تربیت مربی المپیاد «رویش»، جذب و سامان دهی مربیان جوان، اردوهای فرهنگی هویتی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی ماموریت محور و... از اقدامات سازمان دانش آموزی در مناطق است.

وی ادامه داد: طرح «313» نیز به عنوان طرحی که برای اولین بار قرار است در کشور برای معرفی شخصیت‌ های شاخص ارزشی که در تعمیق هویت اسلامی، هویت انقلابی و هویت ایرانی نقش دارند، معرفی شود را نیز اجرا خواهیم کرد.

کریمی اضافه کرد: در طرح «313» هر استان، الگوی هویتی را به واسطه دانش ‌آموزان به جامعه معرفی کند و نهایتا با نظام انتخاب شایسته منتخبی از شخصیت‌ های  32 استان، الگوی هویت بخشی کشوری در نمایشگاه تهران معرفی خواهد شد.

رئیس سازمان دانش ‌آموزی فارس با اشاره به نقش ارزشمند خبرگزاری «پانا» گفت: خبرگزاری «پانا» باید به گستره جامعه‌ به ایفای نقش بپردازد و روایتگر و آینه مطالبات فرهنگیان، دانش آموزان ‌و خانواده ها باشد و در سال تحصیلی جدید، رابطان خبرگزاری «پانا» در مناطق  ۵۹ گانه در اردوهای تخصصی در قالب مدرسه فضای مجازی شرکت خواهند کرد.

وی تاکید کرد: خبرگزاری «پانا»، صرفا مختص سازمان دانش‌ آموزی نیست و ظرفیتی‌ در خدمت انقلاب است و در زمینه آموزش‌ های خبرنگاری و سواد رسانه و فضای مجازی ویژه دانش ‌آموزان و معلمان در قالب برگزاری دوره های تربیت مدرس خبرنگاری و سازمان دانش آموزی فعالیت می کند.

کریمی با اشاره به رسانه‌ ای کردن فعالیت ‌های آموزش و پرورش و تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص رسانه ای شدن فعالیت ها گفت:امروزه جنگ، جنگ روایت ‌هاست و  با طراحی دوره‌ «شایسته ‌ساز» برای فرهنگیان جوان به ارائه آموزش‌ های کاربردی فعالیت موثر در فضای مجازی به آنان پرداخته و حدود ۸۰۰ نفر از فرهنگیان جوان مناطق سراسر استان در این دوره تخصصی شرکت کرده ‌اند.

کد خبر 1211376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha