کیفیت خدمت رسانی به زائران اربعین توسط موکب داران مازندرانی مورد توجه باشد/برپایی ۳۵ موکب اربعین از مازندران در عراق

اصغری با بیان اینکه ۳۵موکب اربعین از مازندران روزانه به ۵۰-۶۰هزار نفر ارائه خدمات خواهند داشت، گفت: در بحث خدمت به زائران حسینی از سوی موکب ها کمیت مهم نیست بلکه کیفیت خدمت اهمیت دارد که امید است مورد توجه سیدالشهدا (ع) قرار بگیرد.

«محمد حسن اصغری»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری با بیان اینکه در سال جاری جهت خدمات دهی به زائرین اربعین حسینی۳۵موکب از مازندران در مرز مهران، نجف، کربلا، حدفاصل کربلا تا نجف و حتی سامرا برپا می شود، اظهار کرد:  اعزام موکب ها تا ۱۵شهریور ماه جاری ادامه خواهد داشت.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران افزود: امسال مازندران ۲موکبدر مرز مهران، یک موکب در سه راه کوت، ۲موکب در نجف، ۱۶موکب در حدفاصل نجف به کربلا، ۱۳موکب در کربلا و یک موکب در سامرا خواهد داشت.

 

اصغری با بیان اینکه نیروهای خدماتی تحت عنوان خادم الحسین(ع) از مازندران همراه موکب ها بیش از ۲۸۰۰ نفر هستند، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات برای مازندران جهت خدمات بهداشت و درمان، اسکان و پذیرائی به زائرین اربعین، روزانه ۶۰-۵۰هزار نفر را در نظر گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تمامی زائرین و خادمین موکب ها باید با ورود به سامانه سماح، پیش ثبت نام نمایند، یادآورشد: مطابق اعلام مراجع رسمی زائرین و خدمه برای حضور در پیاده روی اربعین باید ۲یا۳دز واکسن کرونا دریافت کرده باشند همچنین داشتن تست pcr یا آزمایش پی سی آر نیز الزامی است.

 

اصغری با بیان اینکه موکب های اربعین براساس ظرفیت ۲۰۰۰،۱۰۰۰و۳۰۰۰نفری آماده سازی و مجهز شده اند، گفت:  امسال ۲۰۰دستگاه ماشین سنگین شامل کامیون و تریلی کالا و امکانات موکب های اربعین را از مازندران به عراق منتقل می کنند.

 

وی با تاکید براینکه پیک هفتم همه گیری کرونا راشاهدیم و انتظار می رود موکب ها علاوه بر تجهیز شدن به ماسک و مواد ضدعفونی کننده نسبت به بهداشت غذا و محیط نیز حساسیت بخرج دهند، افزود: هرموکب اربعین از مازندران ۱۰-۱۲خدمه  از کادر بهداشت و درمان را همراه دارد؛ همچنین با توجه به گرمای هوا در عراق موکب ها باید به سیستم های خنک کننده و تهویه هوا مجهز باشند. زائرین نیز با توجه به فصل گرما لباس متناسب با فصل را با هدف جلوگیری از گرمازدگی به همراه داشته باشند.

 

اصغری بااشاره به ناآرامی های اخیر در عراق و اینکه با برقراری امنیت اعرام موکب های اربعین و زائرین از سر گیری شده،  گفت:موکب های اربعین تا ۱۵شهریور ها جهت ارائه خدمات به زوار امام حسین(ع) مهلت استقرار و جانمایی دارند از این رو زائرین مازندرانی که قصد استفاده از خدمات و اسکان موکب ها را دارند تقاضا داریم که از ۱۶شهریور ماه جاری به بعد عازم عراق شوند.

 

وی با بیان اینکه موکب های اربعین از مازندران به مدت ۱۰روز کاری در حدفاصل چند روز پیش از آغاز سفر اربعین و سه روز پس از اتمام این همایش میلیونی دلدادگان به سیدالشهدا(ع) ارائه خدمت خواهند داشت،‌خاطرنشان شد: زائرین مازندرانی به جهت بهره مندی تمامی زوار امام حسین(ع) از خدمات موکب ها بیش از ۳روز در موکب ها اسکان نداشته باشند تا شرایط ارائه خدمت به دیگر زوار حضرت ابا عبدالله(ع) فراهم شود.

 

اصغری گفت: در بحث خدمت به زائران حسینی از سوی موکب ها کمیت مهم نیست بلکه کیفیت خدمت اهمیت دارد که امید است مورد توجه سیدالشهدا (ع) قرار بگیرد.

 

وی ضمن تقدیر از افرادی که در این مسیر حمایت‌های مادی و معنوی دارند، افزود: خدمت صادقانه موکب‌داران ثوابی برای خیرین پشت صحنه خواهد بود و در روز قیامت به آن‌ها برمی‌گردد.

کد خبر 1211381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha