گذر توسعه شهری با سرمایه گذاری برای نسل جدید

توسعه شهری در تیران از توابع استان اصفهان با سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله تربیت و تقویت زیرساخت هدایت شده که سرمایه گذاری برای نسل جدید از مهمترین آن ها به حساب می آید.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: توسعه محلی از جمله حلقه های پیشرفت کشور به حساب می آید که به تشکیل زنجیره ای از این نقطه های هدفمند منطقه ای شاهد تعالی جامعه و کشور خواهیم بود.

 

در توسعه جوامع ملی همسو با برنامه ملی باید نیازهای اقشار مختلف را در نظر گرفته و برای سرمایه انسانی برنامه ریزی و برنامه هدفمند قرار داد از این رو جلوه های ممتاز این برنامه توجه به دغدغه ها و نیازهای قشر کودک و نوجوان به عنوان نسل جدید که اینده را راهبری می کنند اهمیت دارد.

 

مدیران محلی با هم افزایی در حوزه کودک و نوجوان قادر به تحرک جدی و آینده نگری برای آینده کشور و  شهر و دیار خود خواهند بود از این رو این مبحث مهم مورد و متولیان امر به اندازه و سهم خود به این موضوع پرداخته اند.

 

تیران از شهرستان های غرب استان اصفهان با ارائه برنامه و نگاه آینده نگرانه به آینده شهر در حوزه ای مختلف سرمایه گذاری کرده و برای داشتن شهری پر امید و آینده روشن به نسل جدید که سرمایه آینده و از مولفه های پیشرفت هستند نگاه خاصی را ایجاد و در دوره مدیر یت شهری به آن پرداخته است.

 

توجه به دغدغه ها و نیازهای کودکان و نوجوانان به عنوان اساس و پایه نسل جدید و گروهی که اگر در این دوران مود توجه قرار گیرند به بسیاری از فرصت های دست یافته و خیلی از مشکلات و معضلات کاهش می یابد.

دوران کودکی و نوجوانی بنا به سفارش ائمه معصومین(ع) و کارشناسان اجتماعی بهترین موقعیت برای آموزش و توانمندسازی هستند که اگر این کار به خوبی انجام شود بسیاری از مکارم اخلاقی توسعه یافته و بسیاری از اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب و استرس و نگرانی های آینده و بزرگسالی و دوران جوانی همین افراد کاهش می یابد.

 

شهرداری تیران با تدوین برنامه برای این گروه سنی و هم افزایی بین بخشی از یک سو و دستگاه های متولی دیگر اداری و سازمان های مردم نهاد با همدیگر متحد شده و برای آینده شهر و شهرستان وارد برنامه ای بلند مدت شده اند.

توجه به کودکان و نوجوانان در مدل های مختلف برنامه محور و کارشناسانه و همچنین آموزش خانواده ها در این مسیر قطعا فرصت های خوبی را برای شهر ایجاد می کند.

 

*توجه به دغدغه های کودکان و نوجوانان در شهر

شهردار تیران با اشاره به برنامه هایی که برای قشر کودک و نوجوان در نظر گرفته شده، گفت: تامین زیر ساخت ها برای این قشر و برگزاری برنامه و فعالیت برای آنان این امکان را فراهم می سازد تا اینکه سرمایه انسانی آینده شهر مورد توجه و تربیت قرار گیرد.

«حسن حجتی» افزود: دوره جدید مدیریت شهری با حمایت اعضای شورای شهر به نیازهای این حوزه توجه کرده و برنامه ریزی میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدتی را انجام می دهد.

وی همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را یکی از بسترهای حمایت از این قشر و توسعه برنامه ها اعلام کرد.

حجتی برگزاری طرح و برنامه های فرهنگی، نصب المان هایی با موضوع کودک و اجرای طرح و برنامه های فرهنگی به توسعه شهری و تامین نیازهای این قشر کمک خواهد کرد.

 

*کودکان و نوجوانان نیازمند توجه مسئولان

مدیر کانون پررورش فکری کودکان و نوجوانان تیران از نبود المان های شهری، فرصت های تبلیغی و برنامه های کودک و نوجوان محور انتقاد کرد و اذعان داشت: تبلیغات و فعالیت های فرهنگی در این حوزه قادر به حفظ جایگاه و توجه به این گروه سنی خواهد شد.

«اکرم یوسفی« با بیان اینکه محدودیت های اعتباری مانع از گستردگی فعالیت ها شده، تصریح کرد: نهادهای دولتی، مردمی و خدمات در حمایت از کودکان نقش مهمی دارند.

وی به نقش مهم دوران کودکی و نوجوانی اشاره کرد و یادآورشد: دغدغه های این دوران نیازمند رسیدگی به موقع و سرمایه گذاری برای رشد استعدادها برای تامین نیروی انسانی آینده حائز اهمیت است.

 

*توجه به نیازهای کودکان در جشنواره اوقات فراغت

 

در راستای هم افزایی بین بخشی برای کودکان و نوجوانان، ستاد اوقات فراغت شهرستان تیران و کرون یکی از مهمترین مولفه های ارزیابی خود را توجه به نیازهای کودکان و نوجوانان با ارائه برنامه شاخص برای آنان و همجنین ارائه همسو آموزش ها برای خانواده دارای کودک و نوجوان پیش بینی کرده است.

در این جشنواره طرح های فرهنگی و اجرایی در حوزه کودک بررسی قرار می گیرد و به آن دسته از پایگاه های اوقات فراغت که به این حوزه را مورد توجه قرار داده اند امتیاز اختصاص می یابد.

مشارکت میان بخشی بین سازمان های مردم نهاد و نهادهای دولتی

 

توسعه برپا تربیت نیروی انسانی این هم از گذر دوران کودکی و نوجوانی در شهر تیران باعث شده تا سازمان های مردم نهاد هم به میدان آمده و طرح هایی را در این حوزه به سرانجام برسانند.

موسسه نسل جوان فردا از سمن های جوانان با پیگیری و اجرای طرح های فرهنگی در این حوزه توانسته گام هایی در آموزش و توجه به حوزه فرهنگی بردارد.

 

کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم به سهم خود در این حوزه فعال شده و توانسته اند کارها را مدیریت کرده و سهم کودکان و نوجوانان در حوزه فرهنگی را تقویت کنند.

 

 

کد خبر 1211418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha