رقابت ۲۰۰  نفر در مسابقات قرآن اوقاف استان

حجت الاسلام جوانبخت گفت: در مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ۲۰۰ نفر حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، ناصر جوانبخت، در حاشیه مراسم  اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، در گفتگوی خبری اظهار کرد: ۱۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان از آقایان و ۵۰ نفر از بانوان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: این افراد در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی، اذان، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و در پایان نفرات برتر به مسابقات کشوری در خوزستان اعزام می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از شعارهای دین مسیحیت، موضوع نجات‌بخشی انسان بوده و در این راستا آیات قرآن کریم نیز نجات‌بخش بشریت از انواع مهلکه‌ها و شفای انسان است.

جوانبخت بیان کرد: امام خمینی(ره) فرمود اگر قرآن نبود باب معرفت انسان تا ابد بسته بود و قرآن شفای دردهای بزرگ بشری بوده و در این راستا نبی مکرم اسلام(ص) فرمود اگر به دنبال زندگی سعادتمندانه، عزتمندانه و یک مرگ شهیدگونه هستید به دنبال قرآن باشید چرا که قرآن کلام خدا است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر قرآن مایه سنگینی اعمال در روز قیامت است و پناه بردن به قرآن سبب محفوظ ماندن از دسیسه شیطان رجیم بوده و قرآن فرستاده‌ای از سوی پروردگار بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی تأکید کرد: همچنین تدبر در قرآن کریم لازم و ضروری است و در این رابطه نیز امام رضا(ع)هر سه روز یک بار قرآن را ختم می کردند و امام خمینی(ره) نیز در ماه رمضان هر سه روز یک بار به ختم قرآن می پرداختند

کد خبر 1211448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha