افتتاح مجموعه فرهنگی، ورزشی رعد در بیرجند

امیر سرتیپ دوم پرویز به افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی رعد پدافند هوایی اشاره کرد و گفت: المان شهید گمنام در دست ساخت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق پیش از ظهر امروز چهارشنبه (۹ شهریور) در نشست خبری با بیان اینکه امروزه پدافند هوایی از صیانت هوایی به سیادت هوایی رسیده است، از اقدامات در هفته پدافند هوایی به افتتاحیه در سطح منطقه در حوزه تجهیزات، ساخت و طراحی توسط نیروهای جوان منطقه، اجرا و احداث مجموعه فرهنگی ورزشی رعد در پدافند هوایی بیرجند با پیشرفته ترین امکانات برای کارکنان و خانواده آنها، و در حوزه زیرساختی ساخت ساختمان اداری مربوط به پدافند در سطح سایت هاو... اشاره کرد.

 

امیر سرتیپ دوم «ارسلان پرویز» افزود: با وجود تحریم همه جانبه دشمنان و قطع مبادلات مالی، نیروهای پدافند هوایی قهرمان هیچ وقت، پیشرفت را وابسته با این موضوع نکرده و انواع حساسه ها، سامانه جمع آوری اطلاعات الکترونیک، تجهیزات جنگ الکترونیک و سایبر با بالاترین فناوری روز را به دست متخصصان داخلی تولید کرده و در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر نیروهای مسلح به ویژه نیروی مقتدر پدافند هوایی با اتکا به توان داخلی و جوانان دانشمند خود به قدرت برتر پهبادی غرب آسیا تبدیل شده و ما برای تأمین نیاز سامانه های توپخانه ای، موشکی در برد و ارتفاع عملیاتی مختلف به هیچ کشوری وابسته نیستیم و به خود کفایی در طراحی، تولید سامانه های پیشرفته درگیری هیبریدی رسیده ایم.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق افزود: در حال حاضر برای عرصه دفاعی آسمان کشور بیش از چندین نوع سامانه درگیری بومی تولید انبوه شده است و طراحی و تولید ترکیبی، از سیاست های تأمینی تسلیحات پدافند هوایی با هدف ارتقا و پایداری، اثر بخشی و افزایش اطمینان عملیاتی در حال پیگیری است.

 

امیر سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه پدافند هوایی با وجود عمر کوتاه خود به پیشرفت های مهمی دست یافته است، یادآور شد: سامانه های فرماندهی و کنترل پیشرفته موجود در پدافند هوایی کاملا بومی بوده که طراحی و تولید شده است و به طور مستمر در برابر انواع آسیب ها و تهدیدات نرم، سخت، نیمه سخت در حال به روز رسانی است.

 

وی تأکید کرد: امروزه پدافند هوایی با بهره گیری از ظرفیت دانشمندان جوان، استفاده از پتانسیل دانشگاهها، شرکت های دانش بنیان در همه عرصه ها به خودکفایی و خودباوری رسیده است.

 

وی گریزی به نامگذاری امسال زد و گفت: فعالیت های دانش بنیان برای دستیابی به فناوری های نوین مانند نانو، لیزر، کوآنتوم، هوش مصنوعی، پلاسما و فناوری های فضایی و استفاده از آن در سامانه های پدافندی با جدیت پیگیری می شود و در آینده نزدیک اخبار مسرت بخشی به ملت عرضه می شود.

 

به گفته وی تلاش می شود توان آمادگی رزمی خود را هم تراز با تهدیدات هوا فضای دشمنان تقویت و ارتقا بخشیم هرچند از سایر تهدیدات غافل نیستیم.

 

وی از اقدامات در هفته پدافند هوایی به افتتاحیه در سطح منطقه در حوزه تجهیزات، ساخت و طراحی توسط نیروهای جوان منطقه، اجرا و احداث مجموعه فرهنگی ورزشی رعد در پدافند هوایی بیرجند با پیشرفته ترین امکانات برای کارکنان و خانواده آنها و در حوزه زیرساختی ساخت ساختمان اداری مربوط به پدافند در سطح سایت ها، تجلیل از پیشکسوتان، اهدای خون،‌ سخنرانی بعد از خطبه های نماز جمعه و...اشاره کرد.

 

به گفته وی در راستای خوشایندسازی محیط و رفع کهنگی از چهره پادگان ها بنا به تأکید مقام معظم رهبری اقداماتی مانند ایجاد فضای سبز در مجموعه منطقه پدافند هوایی شرق که بزرگترین منطقه پدافند هوایی از نظر گستره مناطق و استان های زیر مجموعه، انجام شده است.

 

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق با اشاره به اهمیت پدافند هوایی و جایگاه آن در سخنان مقام معظم رهبری گفت: این مهم مسئولیت همه دست اندرکاران نظام و رزمندگان پدافند هوایی را در قبال دفاع از حریم آسمان کشور چند برابر می کند.

 

امیر سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه مأموریت پدافند هوایی در پهنه آسمان کشور در چهارحوزه تعریف می شود گفت: مهمترین مأموریت کشف هر شی پرنده در آسمان کشور و صد ها کیلومتر فراتر ار مرزهای هوایی است و پس از کشف، شناسایی در حداکثر زمان دو دقیقه ای، رهگیری (توسط سامانه ها و پروازهای نیروی هوایی الهی) و در صورت لزوم اقدام تاکتیکی در دستور کار قرارمی گیرد.  

 

وی به احداث در خور شأن المان شهید گمنام، فضای سبز، نورپردازی و ... اشاره کرد و از آسمان کشور به عنوان امن ترین آسمان در غرب آسیا نام برد.  

 

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شرق هم با بیان اینکه در جنگ نو پدید جزو یگان های برتر در سطح آجا شناخته شده ایم، گفت: با توجه به اهمیت خانواده، نیروی انسانی با وجود محدودیت و محرومیت ها در بین 9 منطقه و یگان مستقل پدافند سراسر کشور 7 نفر از خانواده پرسنل در 5 رشته قرائت، تفسیر، اذان و... حائز رتبه برتر شدند.

 

حجت الاسلام«علی محمد روشندل بیلندی» افزود: در سطح آجا در کل ارتش کشور هم در رشته مفاهیم یکی از بانوان پرتلاش مقام اول را کسب کرد.

 

وی از دیگر برنامه ها به دیدار جمعی از فرماندهان با نماینده ولی فقیه، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهید گمنام و... اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1211462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha